Jump to content
Annons

Feedback?


Nenne

Recommended Posts

Skulle jättegärna höra litet återkoppling (sv: feedback) på det är spåret.

Odarka sjunger, jag spelar alla instrument utom trummor.

Som vanligt beaktas bara negativ kritik (gärna litet dekonstruktiv och småelak också).

Bring it on!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
11 minutes ago, slejnard said:

Rätt skön faktiskt! Bra jobbat. Gillar solot där vid 3.40 👍Tungt! 

Det var ju inte ens småelakt, Slejnard 😞

Allvarligt skoj att du gillade mitt solo. Jätteglad  🙂. (Mina "låtar" är mest en anledning till att få släppa loss SGn litet 🙂 , ja eller LPn eller nåt . . . .  jorsåatt . .  😐 ).

STORT tack för din feedback, Slejnard.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska aldrig ge kritik för jag varken kan eller vet ... så här kommer den ... stråkföringen i början, om det nu är stråkar, känns keyboard inte stråke, den växlar typ abrupt.

Annars är det ännu en skön låt som nån har gjort som inte är jag.

 

Homer kids money.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

On 8/7/2021 at 8:39 AM, HomerJSimpsson said:

Jag ska aldrig ge kritik för jag varken kan eller vet ... så här kommer den ... stråkföringen i början, om det nu är stråkar, känns keyboard inte stråke, den växlar typ abrupt.

Annars är det ännu en skön låt som nån har gjort som inte är jag.

 

Homer kids money.jpg

Javisst det är Steinbergs Stråksynt. Jag har inte lagt ner någon som helst möda på just det utan spelar bara platta ackord på keyboarden (vars midi jag sedan kvantiserar, endast). Jag skulle kunna gör detta mer levande, absolut men jag jobbar egentligen mest med att lära mig mixa och mastra och lägger inte ner så mycket jobb på instrumentprestationer.

Stort tack för att du tog dig tid att ge synpunkter och tack även för det goda omdömet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Cool och skön låt. Om jag ska försöka säga något om mixen så möjligen att jag tyckte att det där cymbaltickandet som går nästan hela tiden hördes en aning för starkt eller framträdande eller något? Sen hörde jag inte riktigt alltid vad hon sjöng, fast det kanske beror mer på hennes uttal/artikulation än på mixen (fast jag gillade ändå hennes sång). 👌

Link to comment
Dela på andra sajter

3 hours ago, Bream said:

Cool och skön låt. Om jag ska försöka säga något om mixen så möjligen att jag tyckte att det där cymbaltickandet som går nästan hela tiden hördes en aning för starkt eller framträdande eller något? Sen hörde jag inte riktigt alltid vad hon sjöng, fast det kanske beror mer på hennes uttal/artikulation än på mixen (fast jag gillade ändå hennes sång). 👌

Stort tack för din feedback. Ja jag har problem med att mixa overhedads. En del tycker att jag mixar dem för lågt och andra att ja mixar dem för högt. Jag ska ta mig en redig funderare på det där men som sagt: Tack för att du tog dig tid!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...