Jump to content
Annons

Någon som vet hur man får fram ett visst ljud


Reason_user

Recommended Posts

Finns de nån här inne som kör med reason som vet hur man kan få fram ett ljud i en låt som finns o lyssna på här.

de självaste melodin i låten ljudet med slingan som går vet nån eller har nån prövat o få fram det ljudet i reason?

De låter som e detunad string men jag e osäker sen har jag inte lyckats få fram det ljudet nån här som vet hur?

Låten

Skulle vara tacksam om nån visste!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har du frågat om du får lägga upp nån annas låt ?

Bara för att den ligger här länkad å klar är det inte Allmänn egendom.

Och om nu låten ligger här som demo är det inte bättre att fråga personen som har gjort låten ?

Redigerat av Piccazzo
Link to comment
Dela på andra sajter

Den där låten är högst troligtvis inte gjord i reason. Jag skulle tro att det är inspelade strings i olika former som sedan är samplade, och av erfarenhet skulle man kanske (bara kanske) kunna få till något liknande med tex halion string edition.

Link to comment
Dela på andra sajter

Piccazzo de inte så att jag kan ringa upp 50 Cent o fråga om jag får visa en slinga på en av hans låtar

staf nej de är inte gjord i reason de bara de att jag undrar om man kan på något sätt få till ljudet i melodin i reason 2.5 då inte 3.0 som har halion

Link to comment
Dela på andra sajter

Shine (oregistrerad)
Finns de nån här inne som kör med reason som vet hur man kan få fram ett ljud i en låt som finns o lyssna på här.

de självaste melodin i låten ljudet med slingan som går vet nån eller har nån prövat o få fram det ljudet i reason?

De låter som e detunad string men jag e osäker sen har jag inte lyckats få fram det ljudet nån här som vet hur?

Låten

Skulle vara tacksam om nån visste!

Hej!

Dom flesta ljuden går nog att få fram i Reason.

Det finns hur mycket Refills som helst och problemet är att hitta rätt men med tålamod och tid kommer du långt.

Har inte lyssnat så någa men stråken du letar efter påminner mycket om en av mina favoriter i den gamle helige Roland 2080 som faktiskt finns som Refill till reason och heter 2080 sounds, ljudet String ens, med lite modifikation och några ljud under så kan du få till det bra med hjälp av Combinator.

NN19 instruments är bra (hela serien är bra)

Lycka till

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ena låter som ett nedpitchat, pizzicatoljud med kort reverb på.. något hartsigt hördes också i bakgrunden..lite svårt att avgöra när det är en fingerpekande negerpojk som pratar högt i mikrofonen o stör lyssningen.. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...