Jump to content

Tips på percussions/trummor för reggae?

Recommended Posts

Har ni några tips på vart jag kan hitta samplepacks/expension packs av bra kvalité vad det gäller percussions och trummor för reggae?

Jag har EZDrummer 2 och skaffade för ett tag sedan expensionspaketet Reggae EZX. Det är helt okey men jag skulle vilja ha ett större urval vad det gäller percussions. 

Har även Addictive Drums 2, men där verkar det vara lite fattigt med utbudet för just reggae. Kanske har missat något?

Såg att det finns något som heter Superior Drummer av Toontrack, men där såg jag inget utbud alls för just reggae.

Samplepacks av bra kvalité går också bra.

Alla tips uppskattas.

5 minuter sedan sa pme:

Lite skeptisk till att de kallar den "free" då man måste registrera sig. Men demon låter bra!

Jag har hittills inte lidit av att vara registrerad. Då och då dyker det upp lite reklam i inboxen, men inte störande mycket. Allt har fungerat smidigt med ett nedladdningsverktyg för alla LABS och Discovery-orkestern. Utan att leta så har jag dock inte sett någon avinstalleringsknapp för ett enskilt ljudbibliotek man inte gillar. Men storleken per bibliotek ligger som mest kring 1GB har jag för mig, så dessa kan jag låta ligga kvar. Ibland har man nytta av dom i alla fall.