Jump to content
Annons

Ny låt: Everything Reminds Me Of You


stesson

Recommended Posts

Annons

Hejsan. En bra demo med melankolisk melodi och tillhörande sång som verkar handla om någon som inte längre kan finna tröst i sin (hen-)vän som uppenbart lämnat jag-personen. Produktionen låter bra även om trummorna känns väldigt in-your-face-nära, men det kanske ska vara så i denna musikgenre. Det fanns en och en annan lyrikfras som du verkat klämma in med skohorn, men det kanske är en gröt-text som du jobbar med. Om så kanske du skulle försöka utveckla lyriken så att den ger mer information till lyssnaren. Om en person blir lämnad borde det återspeglas i förtvivlan för vad som sker i nuet. Låten uppfattar jag till stor del handlar om att jaget inte längre har någon att trösta sig med med sina tidigare problem. Det kanske inte är så konstigt att jaget har blivit lämnad om det är det enda som jaget erbjudit i förhållandet. Jag efterlyser m a o något som gör lyriken mer intressant. Det är ju inget fel med poplåtar som enbart går ut på att tex upprepa ”jag älskar dig och du älskar mig” hela tiden. Nu säger jag inte att din lyrik är enformig, men jag kan tänka mig att om du lägger in något som bryter mot självömkan, kanske ett hittat brev som förklarar att allt beror på att jaget själv vänsterprasslat, skulle ge ett djup. Smärta kanske behöver förklaras mer än glädje.

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för att du tog dig tid att skriva ett så utförligt svar. Jag håller med dig i stort och du har flera bra förslag som man skulle kunna använda sig av när det gäller texten. Tack.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack. Verserna innehåller ingen bas, det är tänkt så. Det ligger en bas pad i refrängerna och även i sticket, men den är i och för sig ganska låg. Tack ändå för din feedback.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Tja låter bra med stor potential! Låter som pet shop boys tidiga lite. Jag skriver några punkter, håller du med så kanske vi kan ses och snacka?

1) din röst liknar pet shop boys Neil tennant

2) dra upp tempot 

3) skulle kunna ändra till dur under ref.

4) gör nuvarande ref till brygga skriv ny ref i dur.

5) använd stråkljud mer ,fixa en slinga som går under ref 

Bara förslag men eftersom potential finns så.   

Skriv tillbaka 😃

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...