Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Har letat efter hur man spelar en MIDI-fil baklÀnges. TÀnkte göra en "reverse symbal". Jag har googlat men det gjorde mig inte smartare. Vart hittar man?

Tack pÄ förhand!

Annons
pme (oregistrerad)
Postat (redigerat)

En reverse cymbal fungerar inte med midi. Det Àr ett ljud, sÄ du fÄr spela in ljudet frÄn det du styr med med midi och sedan vÀnda pÄ den.

Om du vill vÀnda pÄ en midi part sÄ Àr det under MIDI->functions->reverse. Den Àr dock lite konstig dÄ den inte vÀnder i parten, utan i dess innehÄll.

Redigerat av pme
Postat
1 timme sedan sa pme:

En reverse cymbal fungerar inte med midi. Det Àr ett ljud, sÄ du fÄr spela in ljudet frÄn det du styr med med midi och sedan vÀnda pÄ den.

Om du vill vÀnda pÄ en midi part sÄ Àr det under MIDI->functions->reverse. Den Àr dock lite konstig dÄ den inte vÀnder i parten, utan i dess innehÄll.

Okey tack! Hur menar du med att "spela in ljudet frÄn det man styr med"?

pme (oregistrerad)
Postat
32 minutes ago, Teflon said:

Okey tack! Hur menar du med att "spela in ljudet frÄn det man styr med"?

Midi Àr ordningen för vilka ljud spela upp. SÄ du kan Àndra pÄ ordningen, men inte ljudet. Jag gissar att du inte kör med midi hÄrdvara utan med virtuella instrument. SÄ du behöver "spela in" detta. Detta kan du dÄ göra med "render in place. Finns under "edit->render-in-place". DÄ fÄr du en ljud version du kan manipulera som ljud.

Postat (redigerat)

Ett annat sÀtt Àr att bonca utut heka ljudfilen utan cymbalen pÄ just det partiet till vill ha baklÀnges. Bonca sedan ut partiet en gÄng till med enbart cymbalen. Denna fil vÀnder du pÄ. SlÄ ihop sedan dessa 2 filer till en fil.

Kanske lite mer jobb,  men bara en idé.  Use it as you like^^

Redigerat av vayzeria
Postat
20 minuter sedan sa Teflon:

Sorry boys, men jag fattar inte mycket đŸ€„

Vad  vill ha ha lite mer förtydligat sĂ„ du kommer nĂ„gonvart ?đŸ€—

Postat
18 minuter sedan sa vayzeria:

Vad  vill ha ha lite mer förtydligat sĂ„ du kommer nĂ„gonvart ?đŸ€—

Ja tack 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.