Bjorkman Postat 7 maj 2005 Postat 7 maj 2005 Hej.. Undrade de här med en bra ekonomi mic...för trummor, funkar ADK A51 nå bra till de?? (tänkte till virvel och hihat eller som överhängare) Ha de..//Björkman
Logichead Postat 7 maj 2005 Postat 7 maj 2005 Jag föredrar småmembranade till OH. Testa Line Audio CM2 eller Oktava MC012. Men visst kan A51 funka.
the_avatar Postat 7 maj 2005 Postat 7 maj 2005 adkn är grym som rumsljud/överhäng jag kör en beta52 i kaggen och sm57er på de andra trummerna, sen har jag noname kondisar som överhäng och a51:an som rumsljud. blir ofta att man mixar mycket a51a på slutet. blir som ett reverb ungefär(det är ju rumsljud)
Bjorkman Postat 7 maj 2005 Trådstartare Postat 7 maj 2005 ska kolla upp dom nämda micarna... tack för svaren... 😉 men nu vart ja nyfikaen the_avatar, vart plaserar du din a51:a för bästa resultat för reverb effekt?? och bilr de storskillnad utan att ha den där?? Ha de...///Björkman
Mattiasgalv (oregistrerad) Postat 7 maj 2005 Postat 7 maj 2005 adkn är grym som rumsljud/överhäng Kan bara hålla med.
the_avatar Postat 8 maj 2005 Postat 8 maj 2005 men nu vart ja nyfikaen the_avatar, vart plaserar du din a51:a för bästa resultat för reverb effekt??och bilr de storskillnad utan att ha den där?? Ja det beror på rummet, men en 2-3 meter ifrån om det går osso gärna i huvudhöjd på en stående människa
Bjorkman Postat 8 maj 2005 Trådstartare Postat 8 maj 2005 oki... Ska prova den tekniken lite grann sen... 🙂 tack för tipset..
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.