Jump to content
Annons

BOK


Utan Namn

Recommended Posts

Jag letar efter en bok med massa roliga ackord. Och dom ska inte stå i noter, det orkar jag inte lära mig 🙂

Hörde att ”rockskolan keyboard” skulle va bra, men den kostar ca 450 kr och tycks inte finnas att köpa på nätet. Vet du någon bok som innehåller massa ackord, som inte är så dyr och går att köpa från nätet?

Jo, det kanske kan va bra att veta att jag spelar synt/piano också 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag letar efter en bok med massa roliga ackord. Och dom ska inte stå i noter, det orkar jag inte lära mig  🙂

Ärligt talat, lär dig läsa noter. 🙂 Har du inte perfekt gehör, som vi normala människor inte brukar vara utrustade med, så tror jag att du får ut ganska mycket av det. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag letar efter en bok med massa roliga ackord. Och dom ska inte stå i noter, det orkar jag inte lära mig  🙂

Ärligt talat, lär dig läsa noter. 🙂 Har du inte perfekt gehör, som vi normala människor inte brukar vara utrustade med, så tror jag att du får ut ganska mycket av det. 😎

Njja men jag har lixom ingen användning av det. Spelar inte "vanlig" musik där det krävs att man måste kunna läsa noter.

Jag vill bara kunna massa ackord 🙂

Dessutom, hur många coola riktiga hårdrockare kan noter? 😎 (inte för att jag gör hårdrock iofs..)

"låter det bra så låter det bra! - skit i alla musikteorier!"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag letar efter en bok med massa roliga ackord. Och dom ska inte stå i noter, det orkar jag inte lära mig 🙂

Hörde att ”rockskolan keyboard” skulle va bra, men den kostar ca 450 kr och tycks inte finnas att köpa på nätet. Vet du någon bok som innehåller massa ackord, som inte är så dyr och går att köpa från nätet?

Jo, det kanske kan va bra att veta att jag spelar synt/piano också 🙂

ladda ner demot på FL Studio... i pianorollen kan man välja olika ackord... har hjälpt mej när ja har ont om inspiration

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag letar efter en bok med massa roliga ackord. Och dom ska inte stå i noter, det orkar jag inte lära mig  😉

Hörde att ”rockskolan keyboard” skulle va bra, men den kostar ca 450 kr och tycks inte finnas att köpa på nätet. Vet du någon bok som innehåller massa ackord, som inte är så dyr och går att köpa från nätet?

Jo, det kanske kan va bra att veta att jag spelar synt/piano också  🙂

ladda ner demot på FL Studio... i pianorollen kan man välja olika ackord... har hjälpt mej när ja har ont om inspiration

Vad är FL Studio? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag letar efter en bok med massa roliga ackord. Och dom ska inte stå i noter, det orkar jag inte lära mig  😉

Hörde att ”rockskolan keyboard” skulle va bra, men den kostar ca 450 kr och tycks inte finnas att köpa på nätet. Vet du någon bok som innehåller massa ackord, som inte är så dyr och går att köpa från nätet?

Jo, det kanske kan va bra att veta att jag spelar synt/piano också  🙂

ladda ner demot på FL Studio... i pianorollen kan man välja olika ackord... har hjälpt mej när ja har ont om inspiration

Vad är FL Studio? 🙂

www.flstudio.com

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag letar efter en bok med massa roliga ackord. Och dom ska inte stå i noter, det orkar jag inte lära mig  😉

Hörde att ”rockskolan keyboard” skulle va bra, men den kostar ca 450 kr och tycks inte finnas att köpa på nätet. Vet du någon bok som innehåller massa ackord, som inte är så dyr och går att köpa från nätet?

Jo, det kanske kan va bra att veta att jag spelar synt/piano också  🙂

ladda ner demot på FL Studio... i pianorollen kan man välja olika ackord... har hjälpt mej när ja har ont om inspiration

Vad är FL Studio? 🙂

www.flstudio.com

🙂

Jaha, du menade frutiloops, då hajar jag 🙂

Njja, skulle nog vilja ha en bok med ackord istället

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag letar efter en bok med massa roliga ackord. Och dom ska inte stå i noter, det orkar jag inte lära mig  😉

Hörde att ”rockskolan keyboard” skulle va bra, men den kostar ca 450 kr och tycks inte finnas att köpa på nätet. Vet du någon bok som innehåller massa ackord, som inte är så dyr och går att köpa från nätet?

Jo, det kanske kan va bra att veta att jag spelar synt/piano också  🙂

ladda ner demot på FL Studio... i pianorollen kan man välja olika ackord... har hjälpt mej när ja har ont om inspiration

Vad är FL Studio? 🙂

www.flstudio.com

🙂

Jaha, du menade frutiloops, då hajar jag 🙂

Njja, skulle nog vilja ha en bok med ackord istället

Okay... men tanka ner FL Studio, kolla ackorden, skriv dem i Word, printa och bind 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag letar efter en bok med massa roliga ackord. Och dom ska inte stå i noter, det orkar jag inte lära mig  😉

Ärligt talat, lär dig läsa noter. 🙂 Har du inte perfekt gehör, som vi normala människor inte brukar vara utrustade med, så tror jag att du får ut ganska mycket av det. 🙂

Sen när behövde man perfekt gehör för att ta ut ackord på öra? 🙂 Åtminstonde är mitt gehör så pass bra uppövat att jag tämligen lätt hör intervallskilnaderna som används i vårat "vanliga" 12-tonssystem... det är faktiskt inte så svårt, speciellt inte 8or, 3or 4or och 5or... Och det räcker utmärkt för att ta sus4 och dur/moll på örat...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla med musikborsen.se jag köppte Ackordboken för pianot där för 85kr.

och desutom är det bra å träna på gehör. 🙂

Redigerat av Zando
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag letar efter en bok med massa roliga ackord. Och dom ska inte stå i noter, det orkar jag inte lära mig  🙂

Ärligt talat, lär dig läsa noter. 🙂 Har du inte perfekt gehör, som vi normala människor inte brukar vara utrustade med, så tror jag att du får ut ganska mycket av det. 😎

Sen när behövde man perfekt gehör för att ta ut ackord på öra? 😛 Åtminstonde är mitt gehör så pass bra uppövat att jag tämligen lätt hör intervallskilnaderna som används i vårat "vanliga" 12-tonssystem... det är faktiskt inte så svårt, speciellt inte 8or, 3or 4or och 5or... Och det räcker utmärkt för att ta sus4 och dur/moll på örat...

Jo visst! Ska man bara läsa ackord så har du helt rätt! 😛 Men ska man ta ut en melodi så kan iaf inte jag det efter att bara lyssna på den, iaf inte utan stora problem... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

det är faktiskt inte så svårt, speciellt inte 8or, 3or 4or och 5or... Och det räcker utmärkt för att ta sus4 och dur/moll på örat

...förmodligen dina 2190 dagar som studerande i musikteori som gjort det enkelt för dig? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...