Jump to content
Annons

Audient ID4 - ingen inputsignal


ramoand

Recommended Posts

Hej,
Har precis skaffat ett nytt Audient ID4 som jag kör med Cubase 10.5 på Win 10. Funkar bra att spela upp ljud men när jag ska spela in gitarren i DI-ingången så får jag ingen signal. Har testat att dra upp DI gain till max, kollat så det är samma sample rate, laddat ner senaste drivrutinen osv. Får inget utslag på ljudkortet ens. Gitarren funkar bra, har testat med stärkaren. Nån som har nån idé på vad som kan vara fel?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Samplitude här så dialogerna ser kanske inte riktigt ut som i Cubase. På record-kanalen välj "mono in", därefter "in (2)".

Förtydligande: In (2) är D.I och in (1) är Mic/Line input.

Vrid "Monitor Mix" helt vänster och dra upp "D.I.Gain"  så att du ser att nivån in ligger bra på "Main Meters".

Därefter balanserar du medhörningen med "Monitor Mix". Ju mer mot "DAW" desto mindre hör du av D.I-signalen och vice versa.

Fungerar det inte så stäng av lyssningen (om du har aktiva monitors) och byt USB-port medan Cubase är öppet och gör om proceduren. Det är inget ovanligt att USB-drivrutiner buggar då och då. Har jag inte fel för mig så använder dessutom iD4 Windows egen...

Får du förresten signal in på Mic/Line input "in (1)"?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...