Jump to content
Annons

Jamulus; jamma/repa direkt över internet


punkrockdude

Recommended Posts

Annons

Vi har en IT administratör på vår förvaltning där Kultur-, Fritid- och Turism ingår. Hen har kontakt med IT avdelningen på Skellefteå Kommun. Vår IT administratör har fått infot som skrivits här, och ska sätta upp en server för testning 😉

Jag återkommer. Tack för att Ni alla som hjälpt till finns 🖖

/Börje

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

HasseFX (oregistrerad)
7 timmar sedan sa Börje Brandt:

Vi har en IT administratör på vår förvaltning där Kultur-, Fritid- och Turism ingår. Hen har kontakt med IT avdelningen på Skellefteå Kommun. Vår IT administratör har fått infot som skrivits här, och ska sätta upp en server för testning 😉

Jag återkommer. Tack för att Ni alla som hjälpt till finns 🖖

/Börje

Härligt 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-02-18 at 11:26 sa punkrockdude:

@Peter RoosHär är en snabb video jag gjorde med OBS under Linux där jag själv är uppkopplad till Jamulus, routar ljudet från Jamulus in till OBS, lagt till tre videokällor som OBS ska fånga som sedan skickas till en direktsänd YouTube-strömning. Allt detta samtidigt som jag tittar på strömningen direkt i webbläsaren och använder lägsta latensen med väldigt stabilt resultat. Datorn är tretton år gammal så har du en dator som är acceptabel (inte objektivt, tyvärr) så ska det inte vara några problem. Kan vara att ifall det knastrar något så kan man höja latensen till från 64 till 128 men det är inga som helst problem i detta sammanhanget där redan en viss fördröjning finns. I ditt fall ska videokällorna isf bytas ut mot en Jitsi, Teams etc ruta som källa.

Jitsi fungerar utmärkt till detta och kräver ingen registrering. Det finns både som webbversion samt ensamstående programvara vilket jag rekommenderar i detta fallet då det drar ner på processoranvändningen.

https://youtu.be/YrShRr4DwXw

Tack @punkrockdude. Ska kolla i den videon. Bra jobbat!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 4 veckor senare...

Är ute ibland,  men inte så många som är aktiva.  Mest band och övriga. Få svenska och folk ö h.t. som letar efter likasinnade att jamma med. 

Vad lirar du @HasseFX ?

Har för mig det e mest jazz/blues🤔

Redigerat av vayzeria
Link to comment
Dela på andra sajter

19 hours ago, HasseFX said:

Är ni igång? Ser inte så många svenskar där...

 

Det är några styckna då och då. Överväldigande utländska musiker och alla de jag spelat med har varit mycket trevliga och förstående mot de som har svårt för engelska. Ofta blir det prat mellan låtar och man pratar om vart man kommer från och pratar om vardagen för att sedan jamma på.

Link to comment
Dela på andra sajter

HasseFX (oregistrerad)
19 timmar sedan sa vayzeria:

Är ute ibland,  men inte så många som är aktiva.  Mest band och övriga. Få svenska och folk ö h.t. som letar efter likasinnade att jamma med. 

Vad pluggar du @HasseFX ?

Har för mig det e mest jazz/blues🤔

Ger mig in i det mesta. Har mest blivit rock- och r&b-standards och en hel del fusion-inspirerande  när man väl hittat något som flyter på! Själv?

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan sa HasseFX:

Ger mig in i det mesta. Har mest blivit rock- och r&b-standards och en hel del fusion-inspirerande  när man väl hittat något som flyter på! Själv?

 Försöker med det mesta,  men är lite "fast" i rock/metal. Men börjar bli lite intresserad av jazz. Inte lyssnat så mkt men det är intressant!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...