Jump to content
Annons

Behringer ADA8000

Recommended Posts

skold79 (oregistrerad)
Postat

Hej!

Är det nĂ„gon som provkört Behringer ADA8000 mot nĂ„gon annan A/D D/A burk?

Jag Àr rÀtt intresserad av att köpa till in/ut gÄngar till mitt befintliga system men undrar om det hÄller mÄtet ?

NÄgon som har nÄgon erfarenhet av burken. Det Àr ju en Behringer burk sÄ mina förvÀntningar Àr inte sky höga men man kanske kan ha den som bihang.

/David Sköld

DatorXp 3000+ 1024mb ram LjudkortHammerfall hdsp9652 + 2 x Focusrite OctoPre + 02R

Annons
skold79 (oregistrerad)
Postat

antar det đŸ˜± /Ds

David

DatorXp 3000+ 1024mb ram LjudkortHammerfall hdsp9652 + 2 x Focusrite OctoPre + 02R

Postat (redigerat)

Lyssna pÄ den hÀr lÄten:

Liveinspelad i SAW Studio med tre Behringer ADA8000 och en laptop av Bob Lentini, skaparen av SAW Studio.

Kolla in trÄden i SAW:s diskussionsforum dÀr detta diskuteras:

http://www.sawstudiouser.net/forums/showthread.php?t=552

Good enough? 🙂

Det gĂ€ller att kunna mixa ocksĂ„... 🙂

Redigerat av Timegroove
skold79 (oregistrerad)
Postat

javisst lÄter det bra....

Men hur mycket mer jobb fÄr man om man har brusiga preampar etc.

AlltsÄ i RockŽn roll samamanhang kan man typ köra Gate pÄ allt för att fÄ bort brus.

Skulle vara kul att höra en inspelning med en kÀnslig symfoni orkester för att se hur det verkligen fungerar.

Jag Àr helt klart imponerad över kvaliten inget att klaga pÄ.

Men om kvaliten pĂ„ matrialet Ă€r bra ifrĂ„n början sĂ„ Ă€r det lĂ€ttare att fĂ„ till Soundet Ă€n att göra underverk med trollspöt pĂ„ varje liten kanal. 🙁

/Ds

• 3 veckor senare...
Postat

En sĂ„dan test skulle jag ocksĂ„ vara intresserad av. Är ute efter en preamp med ADAT-lightpipe som ska anvĂ€ndas frĂ€mst vid inspelning av körer och ensembler men Ă€ven vid inspelning av rockband. LĂ„ga brusnivĂ„er Ă€r ju bra, men inte till vilket pris som helst. Har tyvĂ€rr begrĂ€nsat med cash. Har ni stött pĂ„ nĂ„got test av ADA8000 dĂ€r dom spelar in nĂ„gonting som stĂ€ller högre krav pĂ„ micpreamparna, ex. genom lĂ„ga brusnivĂ„er?

Postat

Har idag ett litet mixerbord vid namn Behringer MX-1604A. Kan jag förvÀnta mig mer av preamparna i ADA8000 Àn frÄn MX-1604A eller Àr det samma eller vÀldigt likvÀrdiga preampar?

Postat

Enligt vad som skrivs hÀr:

http://www.homerecording.com/bbs/showthread.php?p=1251775

och hÀr:

http://www.soundonsound.com/sos/jun04/arti...4daa9145589f288

verkar Behringer ADA8000 uppfylla mina krav. Ska slita hÄrt i sommar sÄ att jag fÄr rÄd med en sÄn och en E-MU 1616 nÀr det har kommit. DÄ Àr jag lycklig!

dew (oregistrerad)
Postat

jivegard, jag har redan Behringer ADA8000 till min porta, samt fÄr lite fler mickingÄnger pÄ mixern live, nÀr 6st inte rÀcker till.

Fungerar utmÀrkt till bÄde och.

Jag vÀntar pÄ en ny bÀrbar dator, sen ska jag införskaffa antagligen ett sÄdant dÀr EMU kort. Prefekt och fÄ en massa program pÄ köpet för 4000kr

/dan-erik

skold79 (oregistrerad)
Postat

Provade en PreSonus digimax LE mot Behringer burken..

Hörde ingen skillnad sÄ jag köpte tvÄ pÄ en gÄng.

Behringer burkar alltsÄ. Nöjd och belÄten trots namnet pÄ burken /ds

• 4 Ă„r senare...
Postat

Planerar sjÀlv att anvÀnda den som endast DA-omvandare, dÄ den ska enligt flera kÀllor lira bra för just detta..men inget inljud, dÄ blire onyxpreamps för tillfÀllet!

maart (oregistrerad)
Postat

Det fanns ett test hĂ€r för ett tag sen mellan Ada8000 och Focusrite Octopre LE. TrĂ„dskaparen hade bytt namn sĂ„ det som var inspelat med Behringer hette Focusrite och tvĂ€rt om -för att alla med förutfattade meningar skulle... ja, du vet... 😼

Det var mĂ„nga som tyckte att filerna som hette Focusrite (alltsĂ„ de som var inspelade med Behringern) lĂ€t bĂ€ttre. Även jag.

DĂ€remot tycker jag du ska kolla in detta:

http://www.dv247.com/studio-equipment/focu...l-bundle--69305

Riktigt bra preamps och kompressor pÄ varje kanal, löjligt billigt. Dock ingen DA-omvandling. Denna burk kostade typ 10.000:- + adatexpansion för nÄt Är sen.

Postat (redigerat)

Jag har för mig att nÄgon gjorde ett liknande test hÀr som pÄ Gearslutz-forumet, och Àven hÀr de flesta gissade fel..

Edit: maart hann före..

Redigerat av D Vibe
Postat
  Citat
Lyssna pÄ den hÀr lÄten:

Liveinspelad i SAW Studio med tre Behringer ADA8000 och en laptop av Bob Lentini, skaparen av SAW Studio.

Kolla in trÄden i SAW:s diskussionsforum dÀr detta diskuteras:

http://www.sawstudiouser.net/forums/showthread.php?t=552

Good enough?🙂

Det gĂ€ller att kunna mixa ocksĂ„...😉

AlltsÄ.. Jag Àr ganska nybörjare pÄ sÄna hÀr system jÀmfört med vanliga enkla externa allt i ett ljudkort.

Hur kopplar man upp en sÄn hÀr Behringer ADA800?

Postat
  pompe sa:
Planerar sjÀlv att anvÀnda den som endast DA-omvandare, dÄ den ska enligt flera kÀllor lira bra för just detta..men inget inljud, dÄ blire onyxpreamps för tillfÀllet!

AnvÀnder en ADA8000 pÄ samma sÀtt hÀr. Har inte ens testat att spela in via den, utan anvÀnder den bara för att skicka ljud till en summeringsmixer. Har den klockad mot ett Apogee-kort och har kört sÄ hela tiden, sÄ jag vet inte om det blir nÄgon direkt skillnad om man anvÀnder interna klockan istÀllet. Enligt vissa i trÄden pÄ Gearslutz spelar klockan roll iaf.

Har för mig att ADA8000 mer eller mindre Àr en direkt kopia pÄ ett RME-kort, men jag minns inte vilket.

Postat

Har spelat in mitt band med ett ADA8000 nĂ„gra gĂ„nger. Inget som framkallar erektion, men den fungerar helt klart och kostar lite. 😎

drloop (oregistrerad)
Postat

Go bump förresten. 5Är.

• 2 Ă„r senare...
Postat

Bumpar vÀl upp denna dÄ jag helt sonika bestÀllde en dylik idag. LÄter den skit sÄ Àr det vÀl bara att sÀlja vidare! Intressant trÄd pÄ Gearslutz som sagt om denna...

Postat
  On 2010-05-17 at 21:25 sa maart:

Det fanns ett test hĂ€r för ett tag sen mellan Ada8000 och Focusrite Octopre LE. TrĂ„dskaparen hade bytt namn sĂ„ det som var inspelat med Behringer hette Focusrite och tvĂ€rt om -för att alla med förutfattade meningar skulle... ja, du vet... 😼

Det var mĂ„nga som tyckte att filerna som hette Focusrite (alltsĂ„ de som var inspelade med Behringern) lĂ€t bĂ€ttre. Även jag.

DĂ€remot tycker jag du ska kolla in detta:

http://www.dv247.com/studio-equipment/focu...l-bundle--69305

Riktigt bra preamps och kompressor pÄ varje kanal, löjligt billigt. Dock ingen DA-omvandling. Denna burk kostade typ 10.000:- + adatexpansion för nÄt Är sen.

Haha, det var ju jag 🙂

Skumt att lÀsa en sÄn gammal trÄd av sig sjÀlv.

Hur som helst sÄ blev ada8000 kvar tills jag förra Äret dÄ jag bytte ut hela combon mot Allen & Heath gs-r24. Jag upplever en skillnad nÀr jag jobbar, men nu Àr prisskillnaden aningen större. (kan inte lova att jag skulle höra skillnad i blindtest)

Prisskillnaden mellan ada8000 och octapre le minskade vÀl till nÀstan obefintlig? SÄg att mb sÀljer ut för under 2000kr.

Kör dock fortfarande med behringer truth monitorer. De fĂ„r nog stanna 😉

Postat (redigerat)
  On 2012-09-12 at 07:18 sa Fnulf:

Kör dock fortfarande med behringer truth monitorer. De fĂ„r nog stanna 😉

Är man van sĂ„ .. 🙂 Kör ocksĂ„ Truth-monitorer; perfekta för min budget.

Redigerat av D Vibe
Postat
  On 2010-05-18 at 06:00 sa drloop:

Go bump förresten. 5Är.

Bra gjort, Loopis! 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.