Jump to content
Annons

Spapa en midipart


trubadur

Recommended Posts

Hej!   Har jobbat med Cubase  rätt så länge men när jag gjort trummor har jag alltid importerat en midifil och sedan frigjort trumspåret och sedan använt mig av en part i fyra takter. Dvs raderat det som fanns i midispåret och börjat om på nytt!    Nu undrar jag kan man i Cubase  först skapa ett midispår och sedan skapa en part på fyra takter och sedan hacka in trummorna? Hur gör man detta? Var finns den funktionen?  Dvs:    skapa en part en ruta med 4 takter o sen klicka in baskagge etc.  Tacksam för svar.   Såg att det gick lätt att göra i Reaper just det jag eftersöker i Cubase. Kör Cubase 10.5 Pro!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Använd cycle marker funktionen, högst upp, som man skapar en loop med. Du kan även använda range select funktionen (fyrkanten mellan pilen och saxen) för att markera ett stycke. Markera några takter och klicka på det området så bildas det en ruta som du kan öppna med trumeditorn och klicka in trummor i. 

Redigerat av luddeandersson
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...