Jump to content
Annons

Ljudbibliotek och effektpaket


Gäst

Recommended Posts

Behöver paket för både inspelning/arrangering och därefter mixning/produktion. Själva mastringen kommer köpas in externt. Har ni några bra prenumerationspaket/enskilda ljudpaket/ effektpaket som är fantastiska. 
 

jag tänker mig att east-west instrumentprenumeration är självklart med månadsprenumeration och möjligheten att ladda hem och inte streama. 
 

wave guld/platina paket prenumerstion? Har man både laptop (arr/mixning på annan ort) och stationär (studio med live inspelning soloinstrument och sång) krävs två, eller byta emellan, blir lite knepigt tror jag  

slate månadsprenumeration på sina paket?

fördelen med månadsprenumerationer och all inclusive är att man kan testa och pröva sig fram på allt och upptäcka olika instrument/effektpluggar vartefter istället för att köpa en och en och ”köpa fel i onödan”

finns andra bra leverantörer som ger professionell top of the art pluggar och virtuella instrument?

vad har ni?

mvh

Genjor

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Välkommen hit Genjor!

Jag har själv bl.a. East West Hollywood Silver Strings, som är en budgetvariant i den snåriga djungeln av alla instrumentpaket East West har. Jag tycker deras samplingar låter hyfsat bra i en mix men allting är ju relativt och man får vad man betalar för (tror jag betalade runt 600 spänn när jag köpte den). 

Jag måste rekommendera Soundtoys 5 också, som ju tyvärr är ganska dyr men värd varenda krona faktiskt (jag hade flyt och köpte Little Altarboy för 50-60 kronor, fick en till plugg gratis och fick sedan erbjudande att köpa Soundtoys 5 för nästan halva priset).

Om man vill få lite mer "analog" känsla på mixarna så kolla in  UAD:s pluggar; har själv UAD-2 Satellite, som används flitigt i mixarna. Deras varianter på de gamla analoga hårdvarueffekterna är ju också ganska dyra men man kan köpa en och en i taget om man vill.

Vad spelar du in för musik och vad kommer du att behöva för att uppnå bra mixar? Logic Pro X som program har i sig massor av bra inbyggda pluggar och instrument som man klarar sig långt på.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...