Jump to content
Annons

Ezdrummer multioutputs


vayzeria

Recommended Posts

Som ämnet beskriver. 

Fråga! Någon som har haft problem att få till multi output i Ezdrummer?

Kör på C9 Elements. (Win 10) Hade C8 innan,  då funkade detta utan problem.  Några idéer??

 

EDIT:  Har nu fått outputs i mixern men inte bland de andra spåren.. 🙄

Edit 2: har kommit på att jag kan skapa sends för varje enskild kanal, bastrumma, virvel m.m på mixern för att senare ha dessa på en kanal på "arbetsbordet" för att kunna bounca ut sedan.  Men känns så konstigt att ha EzDrummer kanaler i mixer bara och bussarna på bordet 🤣

Redigerat av vayzeria
Tillägg av OS
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Gjorde det för länge sedan men i Logic med den första versionen av EZd och på mac så det blir säkert inte samma ändå. Det var lite plock i Logic för att få till det om jag minns rätt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan det säkert vara.  Men de flesta DAW fukkar på samma sätt.  OS spelar mindre roll då man bara ställer in outputs i sitt program. Så skumt att nivå outputs visas på min mixer i Cubase men inte i mitt "Workspace"

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, slejnard said:

Ingen aning om cubase men i reaper så kan man skapa ett nytt ”instrumenttrack” och routa ut till enskilda spår på ett enkelt sätt. 

Ja där sa du ju något.  Detta extra spår ska ju skapas av cubase/ezD automatiskt när man multitrackar!

Tänkte tanken lite kort när jag skulle göra detta,  men blev så förvånad när det inte gjordes, slå jag fick hjärnsläpp och gjorde annat istället!

Ska faktiskt prova en idé eller 2-3 Och se om det hjälper! Annars e det någon inställning i EzD som jag missat fast jag gått igenom flera gånger. Tack så mkt så länge😎😎😎

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, ONSatan said:

Denna?

image.thumb.png.83b5931e653fbf382fa89e88b96ce5f4.pngimageproxy.php?img=&key=b168e38d6c3bf1d5

Jupp.  Just det jag vill göra.  Men när Haag gör sista steget att aktivera alla outputs i Cubase när första steget i EzD är gjort så händer inget. Cubase ska själv skapa ett Drumkit-track och därifrån bussa ut tracks för varje mickade "trum-del"... vilket det inte gör.  😞

Link to comment
Dela på andra sajter

[LÖST]

Hittade problemet.  Högerklickade ezDrummer i tracksfönstret. Valde "show automation". Vips så syntes kanalerna!

Aldrig vart med om detta förtut. Skapar dessa outputs mååånga ggr förut ^^

 

Tack för ALLA hjälp och tips!👍👍👍

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...