Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan jag skulle vilja ha lite tips om bra saker som passar en studio för elektronisk musik..

vill ha mick, mixerbord,ljudkort osv osv..

tack för svar och tips 😳

Annons
Postat

Om du ger lite mer info, sÄ blir det lÀttare att komma med konkreta tips. T ex vad hade du tÀnkt att anvÀnda micken till: sÄng, ak gitarr, trummor?

Hur mÄnga ingÄngar behöver ljudkortet? Hur mÄnga utgÄngar? Har du externa synthar etc?

Postat

Micken Ă€r till för sĂ„ng och röst, elelr ska den vara iaf 😛 hehe.. ljudkortet hmm det behövs inte nĂ„tt specielt men nĂ„gon som har lite "standard" vet inte om mitt nuvarande ljudkort duger,, "Creative SoundBlaster Audigy Pro 2"

och mixerbordet bör ju stödja lite iaf..

och gÀrna om du har ett tips pÄ en bra midi-synth/klaviatur

Och musik som produceras Ă€r UK Hardcore och Hardstyle om det underlĂ€ttar nĂ„got 😛

tack //Daniel

Postat

NĂ€r det gĂ€ller micar, sĂ„ kan du provlyssna pĂ„ en hög testinspelningar pĂ„ min testsite... 🙂

SoundBlaster Àr aldrig roliga att ha till en studio, sÄ det Àr nog bra att titta efter nÄgot bÀttre. Hur mÄnga in/ut behöver du ha?

Behöver du ha en mixer, eller rÀcker det kanske att köra mot ljudkortet direkt? Med ett lÀmpligt ljudkort kan du slippa ha en mixer stÄende bara för att kunna göra en monitormix...

Postat
NĂ€r det gĂ€ller micar, sĂ„ kan du provlyssna pĂ„ en hög testinspelningar pĂ„ min testsite... 🙂

SoundBlaster Àr aldrig roliga att ha till en studio, sÄ det Àr nog bra att titta efter nÄgot bÀttre. Hur mÄnga in/ut behöver du ha?

Behöver du ha en mixer, eller rÀcker det kanske att köra mot ljudkortet direkt? Med ett lÀmpligt ljudkort kan du slippa ha en mixer stÄende bara för att kunna göra en monitormix...

Wow Claes.. mĂ„ste ju kolla din sida 😉 hehe.. jag vet inte riktigt hur mĂ„nga ut och in men nĂ„got rimligt,, men jag vill ha ett mixerbord oxĂ„.. bara det inte kostar 50000kr.. 😄 ehe-.

Postat

Ditt ljudkort duger helt klart. Köp inget nytt förrÀn du verkligen behöver ett bÀttre.

Vill du sedan ha ett midiklaviatur, titta pÄ nya CME UF5 (under 2000:-)

Vill du ha en synth sĂ„ fĂ„r du höra med nĂ„gon annan 😉

För en billig mixer, kolla pÄ Behringers varianter. Inte de bÀsta men funkar bra.

ADK A51 Àr en mic under tusingen som du med kan titta pÄ (krÀver fantommatning, vilket behringers mixerbord har)

Lycka till!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.