Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hejsan jag skulle vilja ha lite tips om bra saker som passar en studio för elektronisk musik..

vill ha mick, mixerbord,ljudkort osv osv..

tack för svar och tips 😳

Annons
Posted

Om du ger lite mer info, så blir det lättare att komma med konkreta tips. T ex vad hade du tänkt att använda micken till: sång, ak gitarr, trummor?

Hur många ingångar behöver ljudkortet? Hur många utgångar? Har du externa synthar etc?

Posted

Micken är till för sång och röst, elelr ska den vara iaf 😛 hehe.. ljudkortet hmm det behövs inte nått specielt men någon som har lite "standard" vet inte om mitt nuvarande ljudkort duger,, "Creative SoundBlaster Audigy Pro 2"

och mixerbordet bör ju stödja lite iaf..

och gärna om du har ett tips på en bra midi-synth/klaviatur

Och musik som produceras är UK Hardcore och Hardstyle om det underlättar något 😛

tack //Daniel

Posted

När det gäller micar, så kan du provlyssna på en hög testinspelningar på min testsite... 🙂

SoundBlaster är aldrig roliga att ha till en studio, så det är nog bra att titta efter något bättre. Hur många in/ut behöver du ha?

Behöver du ha en mixer, eller räcker det kanske att köra mot ljudkortet direkt? Med ett lämpligt ljudkort kan du slippa ha en mixer stående bara för att kunna göra en monitormix...

Posted
När det gäller micar, så kan du provlyssna på en hög testinspelningar på min testsite... 🙂

SoundBlaster är aldrig roliga att ha till en studio, så det är nog bra att titta efter något bättre. Hur många in/ut behöver du ha?

Behöver du ha en mixer, eller räcker det kanske att köra mot ljudkortet direkt? Med ett lämpligt ljudkort kan du slippa ha en mixer stående bara för att kunna göra en monitormix...

Wow Claes.. måste ju kolla din sida 😉 hehe.. jag vet inte riktigt hur många ut och in men något rimligt,, men jag vill ha ett mixerbord oxå.. bara det inte kostar 50000kr.. 😄 ehe-.

Posted

Ditt ljudkort duger helt klart. Köp inget nytt förrän du verkligen behöver ett bättre.

Vill du sedan ha ett midiklaviatur, titta på nya CME UF5 (under 2000:-)

Vill du ha en synth så får du höra med någon annan 😉

För en billig mixer, kolla på Behringers varianter. Inte de bästa men funkar bra.

ADK A51 är en mic under tusingen som du med kan titta på (kräver fantommatning, vilket behringers mixerbord har)

Lycka till!