slejnard Postat 4 december 2019 Postat 4 december 2019 Ny stor version av reaper. Trevligt! www.reaper.fm Har kikat som snabbast men Hittar dock inte knappen dĂ€r man vĂ€ljer input source. NĂ„n som kan hjĂ€lpa? @Jon Rinneby? Â
Jon Rinneby Postat 4 december 2019 Postat 4 december 2019 Hej, har inte hunnit uppgradera. Input source kĂ€nns ganska viktigt đ Mvh Jon
slejnard Postat 4 december 2019 TrĂ„dstartare Postat 4 december 2019 (redigerat) SĂ„ hĂ€r smaskigt kan det nya Themsen se ut đ  PĂ„ en kort sekvens visade han hur man kan fĂ„ till det jag efterfrĂ„gade, tror jag đźÂ Inte hunnit testa det Ă€n dock! Blir kult imorn.    Redigerat 4 december 2019 av slejnard Glömde lĂ€nk
slejnard Postat 4 december 2019 TrĂ„dstartare Postat 4 december 2019 13 minuter sedan, pop53 said: Ăr det inte under Preferences/Audio fliken Jo men pĂ„ varje enskilt spĂ„r brukar det synas en knapp.Â
slejnard Postat 4 december 2019 TrĂ„dstartare Postat 4 december 2019 23 minuter sedan, Jon Rinneby said: Hej, har inte hunnit uppgradera. Input source kĂ€nns ganska viktigt đ Mvh Jon Ja eller hur đÂ
GĂ€st Postat 4 december 2019 Postat 4 december 2019 Den finns dĂ€r tror jag đ men jag har bara datorns eget ljudkort och eller grafikkortets eller mitt monitor kort sĂ„ jag kan inte se hur man vĂ€ljer ingĂ„ngar för det finns bara tvĂ„ dĂ„ det Ă€r min video dator. Videofilmer lirar fint i reaper i alla fall, försöker hitta hur man fĂ„r ljudet att fastna pĂ„ videon nĂ€r man meckat lite med det men har inte hittat det Ă€nnu. Föredrar nog Logic Ă€ndĂ„, tex hur effekter listas Ă€r lite knepigt dom borde synas pĂ„ kalen direkt tycker jag sĂ„ man vet vad man har pĂ„ den och inte i ett eget fönster.
GÀst Postat 4 december 2019 Postat 4 december 2019 Den finns pÄ kanalen nere i mixer delen och ligger uppe till höger pÄ kanalens strip. Att exportera ljud till video gör man i den vanliga render dialogen men det gÄr lite lÄngsamt och filmen blir kass dÄ det verkar som att man inte bara kan byta ljudet utan mÄste koda om filmen ocksÄ. Det verkar som att det Àr vattentÀta skott mellan audio och video branschen sÄ all uppfinner hjulet pÄ nytt. Fairlights ljudredigering som följer med mitt videoprogram suger i hur det funkar och i layouten/anvÀndare interfacet och i övrigt sÄ suger ljuddelen i sjÀlva programmet ocksÄ sÄ det Àr dÀrför jag söker en modern daw för mac som fixar att byta ljud i video utan att strula till upplösningen och formatet av videon.
slejnard Postat 5 december 2019 TrĂ„dstartare Postat 5 december 2019 9 timmar sedan, pop53 said: Den finns pĂ„ kanalen nere i mixer delen och ligger uppe till höger pĂ„ kanalens strip. Tyckte att jag kollade efter detta men ska kika igen nĂ€sta gĂ„ng.Â
slejnard Postat 5 december 2019 TrĂ„dstartare Postat 5 december 2019 Hittade lösningen! Knappen ploppar fram nĂ€r man armerar spĂ„ret đ 1
GĂ€st Postat 5 december 2019 Postat 5 december 2019 Hmm det var en skum placering och funktion för att hitta en sĂ„ viktig och enkel sak. Kanske inte Ă€r samma som jag hittade, undrar vad den Ă€r till för i sĂ„ fall. Nja det blir nog att stanna vid Logic och Mixbus đ
Casper Bjerkehagen Postat 6 december 2019 Postat 6 december 2019 (redigerat) 38 minuter sedan, mixamannen said: Kan man kvantisera audio i Reaper nuförtiden? Definitivt. Man kan gruppera ljudspÄr och splitta transienter tex frÄn kick och vivel, och kvantisera till vald underdelning, Àven till valfritt swing vÀrde Redigerat 6 december 2019 av Casper Bjerkehagen
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.