Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Är det inte under Preferences/Audio fliken

Postat (redigerat)

SĂ„ hĂ€r smaskigt kan det nya Themsen se ut 🙂 

PĂ„ en kort sekvens visade han hur man kan fĂ„ till det jag efterfrĂ„gade, tror jag 😼 Inte hunnit testa det Ă€n dock! Blir kult imorn.

Redigerat av slejnard
Glömde lÀnk
Postat

Den finns dĂ€r tror jag 😄 men jag har bara datorns eget ljudkort och eller grafikkortets eller mitt monitor kort sĂ„ jag kan inte se hur man vĂ€ljer ingĂ„ngar för det finns bara tvĂ„ dĂ„ det Ă€r min video dator. Videofilmer lirar fint i reaper i alla fall, försöker hitta hur man fĂ„r ljudet att fastna pĂ„ videon nĂ€r man meckat lite med det men har inte hittat det Ă€nnu.

Föredrar nog Logic ÀndÄ, tex hur effekter listas Àr lite knepigt dom borde synas pÄ kalen direkt tycker jag sÄ man vet vad man har pÄ den och inte i ett eget fönster.

Postat

Den finns pÄ kanalen nere i mixer delen och ligger uppe till höger pÄ kanalens strip.

Att exportera ljud till video gör man i den vanliga render dialogen men det gÄr lite lÄngsamt och filmen blir kass dÄ det verkar som att man inte bara kan byta ljudet utan mÄste koda om filmen ocksÄ.

Det verkar som att det Àr vattentÀta skott mellan audio och video branschen sÄ all uppfinner hjulet pÄ nytt. Fairlights ljudredigering som följer med mitt videoprogram suger i hur det funkar och i layouten/anvÀndare interfacet och i övrigt sÄ suger ljuddelen i sjÀlva programmet ocksÄ sÄ det Àr dÀrför jag söker en modern daw för mac som fixar att byta ljud i video utan att strula till upplösningen och formatet av videon.

Postat

Hmm det var en skum placering och funktion för att hitta en sÄ viktig och enkel sak. Kanske inte Àr samma som jag hittade, undrar vad den Àr till för i sÄ fall.

Nja det blir nog att stanna vid Logic och Mixbus 😄

Postat (redigerat)
38 minuter sedan, mixamannen said:

Kan man kvantisera audio i Reaper nuförtiden?

Definitivt.

Man kan gruppera ljudspÄr och splitta transienter tex frÄn kick och vivel, och kvantisera till vald underdelning, Àven till valfritt swing vÀrde

Redigerat av Casper Bjerkehagen

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.