Jump to content
Annons

Köp en ny mus!


Peder

Recommended Posts

Annons

En Mus topic! Nu börjar det likna något! 😠

En bra Mus me bra glid är A och O..... 🙁

Själv kör jag en Logitech MX1000, kalasbra i min mening. Mest för den geniala iden att ta bort funktionen att byta batterier och istället ha schyssta uppladdningsbara inbygga i maskinen. Bara att sätta ner den i dockningsstationen när batterierna börjar ta slut...

admin-edit: alltså va fan, en sån här tråd får inte finnas på ett forum där minderåriga vistas! snusk! fy skämms! 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

alltså va fan, en sån här tråd får inte finnas på ett forum där minderåriga vistas! snusk! fy skämms! laugh.gif

All right! Vilken moderator hade tråkigt?!?!? 😉

I156430.jpg

Bästa optiska musen Micromjuk gjort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyckte denna var så snygg att den förtjänar att synas i tråden lite 😄 (tack peder för tipset!!!!)

33768-large.jpg

En sån skulle inte vara dumt alls att ha, om man orkar betala så mycket för en mus. Köpte en asbra optisk för 175:- Aldrig krånglat.

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Ööh, ok, men vad är det med dessa möss som gör att man blir bättre på sitt musikprogram då??

Har en billig optisk Clas Ohlson-mus med femtielva knappar och två scrollhjul, och de senare är rätt så trevliga att ha när man ska scrolla runt i Sonar....

Link to comment
Dela på andra sajter

Ööh, ok, men vad är det med dessa möss som gör att man blir bättre på sitt musikprogram då??

Precisionen! Vilket faktiskt gör att man jobbar snabbare. När man sitter och finjusterar fade'ar och ritar om vågformer är det ytterst irriterande att ha en mus som inte riktigt hänger med. Har man en gång gått över till en bra mus och en bra musmatta så vill/kan man aldrig gå tillbaka.

Dessutom kan det bespara en musarm och liknande skador tack vare att man kan jobba med en högre hastighet på muspekaren vilket tillåter mindre handrörelser utan att märkvärt minska precisionen.

300-500kr för en bra mus och 200kr för en bra musmatta är en given investering om man skall sitta framför en dator mycket.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 2 år senare...
Hej!

Pekplatta.

spegel/:musik

Jasså.

Förklara mer.

Funkar det bra att köra t ex Cubase eller Logic med en Wacom?

*bump*

Har precis samma undran. Borde ju vara guld att rita automationer med (och finjustera längden på toner/takter och de nu råkar bli fel.. *host*)

NÅN har väl erfarenhet av detta??

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Pekplatta.

spegel/:musik

Jasså.

Förklara mer.

Funkar det bra att köra t ex Cubase eller Logic med en Wacom?

*bump*

Har precis samma undran. Borde ju vara guld att rita automationer med (och finjustera längden på toner/takter och de nu råkar bli fel.. *host*)

NÅN har väl erfarenhet av detta??

Borde funka alldeles utmärkt.. har en wacom volita2 som jag brukar använda i photoshop å illustrator.

har iofs aldrig testat den i pro tools eller cubase, men eftersom den har precis samma funktioner som en mus så

borde det gå hur bra som helst. Men den är bra till å rita med.. att använda den istället för mus blir bara jobbigt.. men det går ju å ha både mus å wacom inkopplat sammtidigt utan strul.

Link to comment
Dela på andra sajter

För en massa år sedan var jag i en studio som körde med den där stora bollen till mus typ och har alltid velat ha en sådan sedans det men har aldrig fått för mig att leta upp nån, tror för övrigt att den är till för handikappade men det ger en enormt bra presicion!

Link to comment
Dela på andra sajter

För en massa år sedan var jag i en studio som körde med den där stora bollen till mus typ och har alltid velat ha en sådan sedans det men har aldrig fått för mig att leta upp nån, tror för övrigt att den är till för handikappade men det ger en enormt bra presicion!

Menar du en sån här?

Musboll

Link to comment
Dela på andra sajter

För en massa år sedan var jag i en studio som körde med den där stora bollen till mus typ och har alltid velat ha en sådan sedans det men har aldrig fått för mig att leta upp nån, tror för övrigt att den är till för handikappade men det ger en enormt bra presicion!

Menar du en sån här?

Musboll

Nästan!!

Det liknar mer en stor klump med en stor kula i och 2 knappar vid sidorna på den varianten jag såg och vill ha!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sladdmöss är ju jobbigt ju! Själv har jag en Logitech MX900, helt underbar. Den får sova i laddstället varannan natt, så tar aldrig batteriet slut 😉

mm. så gäller det ju att komma ihåg det också. jag hade en mx-700 förrut men gav den till tjejen då jag allt för ofta glömde bort att ladda den "över natten" och fick sådeles ett midre raseriutbrott varje gång man var mitt uppe i ett projekt och den var tvungen att laddas.

nu för tiden sitter jag med en mx-518 med sladd och behöver aldrig oroa mig för att batterier skall ta slut. den musen är den bästa jag någonsin haft (förutom min flickväns, [musen som jag gav bort eller?] *FNIZZ*) 😄

och som majken påpekade så är det otroligt viktigt med en bra musmatta också. köp en stor med bra glid så slipper ni flytta musen från musmattan när ni svänger runt på skärmen med pekaren.

detta är prima om man vill slippa få ont i handleder och armar.

jag rekomenderar denna http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=302321

mvh!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyckte denna var så snygg att den förtjänar att synas i tråden lite 😉 (tack peder för tipset!!!!)

33768-large.jpg

En sån skulle inte vara dumt alls att ha, om man orkar betala så mycket för en mus. Köpte en asbra optisk för 175:- Aldrig krånglat.

Har en sån fast en vit med passande vit matta i metall,dyr men jätteskön och bra glid!!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...