Jump to content
Annons

Gitarrister hjälp mig med tips för stol


Martin

Recommended Posts

Har ett ståbord jag vill kunna lira gitarr vid.... 
Funderar lite på vad som är mest ergonomiskt och bäst att sitta vid.
En sadel sits eller en rund sits. Jag spelar mest elgitarr.  (Jag sitterr på mina sittben, med rak rygg) 

Rund: https://www.thomann.de/se/km_14060_multi_purpose_stool.htm

Sadel: https://www.thomann.de/se/km_14044.htm

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har två trumpallar en med sadel och en rund, bägge funkar lika bra för mig. Men vissa som kommer hit föredrar den ena eller den andra. Så det är nog bäst att testa vad du sjökv gillar. Bara man får en lagom fast dyna så burkar det lösa sig. Men se upp med skinn eller fakeläder då de kan knarra störande ibland. 

Och rätt så ofta så sitter jag bara i min gamingstol från AKracing som jag använder när jag sitter länge och mixar. 

 

Redigerat av -k9-
Link to comment
Dela på andra sajter

Jupp runt 6 folkilskna i lugn takt, stjärtlappen räcker långt också så den som bara är inriktad på barhäng är ihamn hela kvällen. Den är lite hög ändå så man ska nog undvika svajmast och gamnacke i största möjliga mån. Brorsan glömde det en gång men det gick bra inte ett märke pån och han missade min gura med några millimeter så det var lugnt men ändå nåt att tänka på för den mera yvige artisten.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, mixamannen said:

Jag är lite yvig, jag missade hela stolen en gång. Kändes löjligt.

Ja fan det är inge bra men man får köra med en Bara kollar lite. Ungefär som min trumlärare sa -> lirar du fel då klipper du till utav bara helvete högt och ljudligt och blänger ilsket på dom andra och säger vad fan gör ni. Avledning kallas det men det handlar egentligen om den klassiska förskjutningen som hans som snubblar på stenen och blir skitsur på att den ligger där den har legat i femtusen år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...