Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag har fÄtt tag pÄ en smÄtt legendarisk mixer som sÀkert mÄnga av er hÀr kÀnner igen som heter Sat sam 82 som byggdes för Sveriges radio.

Mixern saknar direct out pÄ varje kanal, men det gÄr att fixa via utgÄngarna pÄ stiften bak pÄ mixern.

HÀr nÄgon bilder eller koppling schema pÄ detta? Vilka stift skall anvÀndas? Har för mig att jag sett att av er hÀr gjort detta. Helst vill jag ha kopplat sÄ att jag kan anvÀnda eq n vid inspelning. Alla tips mottages tacksamt.

Mvh Daniel 

Annons
Postat

Stort tack 😀 Har vi nĂ„gon duktig el kunnig hĂ€r pĂ„ forumet som kan lista ut hur det skall lödas pĂ„ multi kontakten?

Mvh Daniel 

• 3 veckor senare...
Postat
4 timmar sedan, daniel10 said:

Tackar! 😀 jag Ă€r inte super bra pĂ„ att lĂ€sa el schema, men vet du vilka stift som kan anvĂ€ndas för direct out pĂ„ kanalerna?

Mvh Daniel 

TyvÀrr tycker jag att det ser ut som det inte finns nÄgon direct out pÄ  kanalerna.

Postat
On 2019-09-04 at 17:45, peterT said:

TyvÀrr tycker jag att det ser ut som det inte finns nÄgon direct out pÄ  kanalerna.

SÄ Àr det tyvÀrr. Men tydligen gÄr detta att fixa. Finns en gamal trÄd hÀr pÄ forumet med nÄgon som byggt detta, men tyvÀrr kan man inte se bilderna 

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.