Jump to content
Annons

daniel10

Recommended Posts

Hej!

Jag har fått tag på en smått legendarisk mixer som säkert många av er här känner igen som heter Sat sam 82 som byggdes för Sveriges radio.

Mixern saknar direct out på varje kanal, men det går att fixa via utgångarna på stiften bak på mixern.

Här någon bilder eller koppling schema på detta? Vilka stift skall användas? Har för mig att jag sett att av er här gjort detta. Helst vill jag ha kopplat så att jag kan använda eq n vid inspelning. Alla tips mottages tacksamt.

Mvh Daniel 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 3 veckor senare...
4 timmar sedan, daniel10 said:

Tackar! 😀 jag är inte super bra på att läsa el schema, men vet du vilka stift som kan användas för direct out på kanalerna?

Mvh Daniel 

Tyvärr tycker jag att det ser ut som det inte finns någon direct out på  kanalerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-09-04 at 17:45, peterT said:

Tyvärr tycker jag att det ser ut som det inte finns någon direct out på  kanalerna.

Så är det tyvärr. Men tydligen går detta att fixa. Finns en gamal tråd här på forumet med någon som byggt detta, men tyvärr kan man inte se bilderna 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...