Jump to content
Annons

Micparts


OneStopShop

Recommended Posts

FĂ„r jag "tipsa" om denna sida? 🙂 https://microphone-parts.com/collections/microphones

Har inte testat deras mickar eller ombyggnadskit sjĂ€lv, men har hört mycket bra om dem 🙂 Funderar pĂ„ att bygga om min Röde NT2-A med deras RK-47 kapsel för strax under 2000kr 🙂 Ska tydligen blir ett fruktansvĂ€rt lyft. I nĂ€rheten av U47 sĂ€ger mĂ„nga.

Redigerat av OneStopShop
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons
On 2019-07-24 at 08:20, OneStopShop said:

FĂ„r jag "tipsa" om denna sida? 🙂 https://microphone-parts.com/collections/microphones

Ja, jag har moddat mikrofon med deras kapslar och det Àr ett klart lyft, Àven om elektroniken i mikrofonen ocksÄ har sin del i det hela. Matt har ocksÄ fÀrdigbyggda mikrofoner med kapslarna som dÄ gÄr under namnet Roswell Pro Audio. Tips för den som inte vill modda sjÀlv. 

Just RÞde Àr vÀl dock en miktillverkare dÀr kapseln Àr lite svÄrare (men inte omöjligt) att byta p.g.a. det fysiska fÀstet. Det Àr lÀttare att byta kapsel pÄ t ex MXL eller Audio Technica. Jag har personligen satt en RK47 i en Golden Age Project FC1. 

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

2 minuter sedan, Linus said:

Ja, jag har moddat mikrofon med deras kapslar och det Àr ett klart lyft, Àven om elektroniken i mikrofonen ocksÄ har sin del i det hela. Matt har ocksÄ fÀrdigbyggda mikrofoner med kapslarna som dÄ gÄr under namnet Roswell Pro Audio. Tips för den som inte vill modda sjÀlv. 

Just RÞde Àr vÀl dock en miktillverkare dÀr kapseln Àr lite svÄrare (men inte omöjligt) att byta p.g.a. det fysiska fÀstet. Det Àr lÀttare att byta kapsel pÄ t ex MXL eller Audio Technica. Jag har personligen satt en RK47 i en Golden Age Project FC1. 

Tack för informationen! Jag har förstĂ„tt att det Ă€r lite klurigare pĂ„ Röden men med deras specialfĂ€ste för kapseln sĂ„ ska det tydligen gĂ„ ganska smidigt 🙂 Jag har en hel del erfarenhet inom nĂ„de elektronik och "DIY" sĂ„ jag Ă€r övertygad om att det löser sig pĂ„ nĂ„tt sĂ€tt 😂

Skulle du sĂ€ga att det Ă€r vĂ€rt att byta kapsel eller borde man köpa en dyrare mick frĂ„n början? Nu har jag ju röden sĂ„ det blir nog ett byte oavsett men tĂ€nkte höra vad du tycker bara 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Ärligt talat, jag har funderat pĂ„ att byta kapseln i bĂ„de min NT1 (frĂ„n slutet av 90-talet) och NT2A ocksĂ„, men jag har sĂ„ mĂ„nga andra mikar att det inte har blivit av. 
Har du skruvat i prylar och lött en kontakt förr sÄ fixar du det utan tvekan. 

Vad gÀller moddning vs en ny dyrare mik Àr det vÀl alltid trevligt att en ny mikrofon faktiskt ger dig fler mikrofoner. Men har du redan en NT2-A Àr det rÀtt stor prisskillnad mellan en kapsel och att köpa en helt ny mikrofon som lÄter lika bra.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

2 minuter sedan, Linus said:

Ärligt talat, jag har funderat pĂ„ att byta kapseln i bĂ„de min NT1 (frĂ„n slutet av 90-talet) och NT2A ocksĂ„, men jag har sĂ„ mĂ„nga andra mikar att det inte har blivit av. 
Har du skruvat i prylar och lött en kontakt förr sÄ fixar du det utan tvekan. 

Vad gÀller moddning vs en ny dyrare mik Àr det vÀl alltid trevligt att en ny mikrofon faktiskt ger dig fler mikrofoner. Men har du redan en NT2-A Àr det rÀtt stor prisskillnad mellan en kapsel och att köpa en helt ny mikrofon som lÄter lika bra.

Tack! Mycket bra info 🙂 Blir nog en kapsel till jul 😄

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...