Jump to content
Annons

Ny låt: Down This Broken Road


Recommended Posts

Annons

Riktigt bra låt! Bra produktion. Jag kan bara drömma om att få till en lika ren och djup ljudbild. 

Det jag hör som kan förbättras är ljudet på pianoslingan i början som låter lite "midi". Sången har kanske lite för mycket sibilanter och låter lite "burkig". Några av drumfillsen låter lite stela. Och kring 2.50 kan jag höra ett störande, surrande  ljud. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för din feedback! 

Jag hör dock inget surrande ljud vid 2:50. Där ligger däremot en stråk-fill som inte blev så bra.

Mvh

Stefan

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Håller med vad Ludde redan sagt och angående sången. En de-esser är inte alltid tillräcklig. Ibland får man gå in och även skära med EQ också för att få bort det oönskade. Precis som man får göra med andra ljud beroende på materialet, skära på mer än ett ställe. Varför bestämde du dig för att trummorna skulle vara så låga? Med för låga trummor tappar en låt energi. Sen låter det som om du har någon som spelar trummorna i ett annat rum. Sången är lite för hög dessutom. Mixen limmar inte alls som det är nu. Låter allt för splittrat.  Sen låter mixen överlag tråkig och för ren. Skita ned allt lite mer med saturation.  Det saknas volymåkning. Det händer för lite i mixen. Sången är för torr också. Blöt ner den mer med delay och eller reverb.

Redigerat av Die Hard
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för feedbacken. Många bra tips där.

Jag är ju amatör, så en del av begreppen har jag faktiskt inte så bra koll på (t ex volymåkning, saturation). Jag får väl läsa på lite helt enkelt. Men det är ju bara kul att lära sig nya saker!

Har på andra låtar fått feedback på att sången varit för låg/otydlig och trummorna för höga. Så har senaste tiden jobbat med att få sången tydligare. Och jag vill gärna ha ett ganska "rent" ljud, det är meningen.

Men som sagt jag tar till mig feedbacken, så tack!

Mvh

/Stefan

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...