Jump to content
Annons

Köpa USB-ljudkort istället för focusrite saffire pro 24


kalibaba (oregistrerad)

Recommended Posts

kalibaba (oregistrerad)

Hej,

På grund av att det verkar krångligt att hitta ett bra sätt att koppla in mitt focusrite saffire pro 24 ljudkort (som ju är Firewire) i min laptop (som saknar Firewire), så överväger jag nu att köpa ett nytt ljudkort - och denna gången ett USB-ljudkort. Använder ljudkortet dels för att koppla in min vinylsepalare, men även för att då och då göra musik, där jag använder FL studio som programvara. Behöver utgångar för monitorer och ingångar för vinlyspelaren, samt mikrofon och instrumentkabel. Någon som har förslag på något prisvärt som ligger i ungefär samma klass som saffire pro 24? Ngn focusrite Scarlett kanske? Har inte jättebra kunskaper inom detta. Jättetacksam för tips

 

Redigerat av Gäst
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
1 timme sedan, kalibaba säger:

Tack för tipset. Vad jag kan se så är det denna som gäller, i den lägre prisklassen, om jag ska kunna koppla in LP-spelaren också https://www.4sound.se/dator/ljudkort/usb/steinberg-ur242

Tack för tipset!

Den hade ju en MIDI IN/UT vilket jag för fem minuter sedan insåg att jag behöver, för att komplettera mitt UR 824 för att köra lite gammel MIDI hårdvara med. Nu slapp jag söka det själv. 

Link to comment
Dela på andra sajter

kalibaba (oregistrerad)
5 timmar sedan, -k9- säger:

Tack för tipset!

Den hade ju en MIDI IN/UT vilket jag för fem minuter sedan insåg att jag behöver, för att komplettera mitt UR 824 för att köra lite gammel MIDI hårdvara med. Nu slapp jag söka det själv. 

Varsågod. Alltid kul att kunna stå till tjänst 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

ZOOM UAC2 har USB3, MIDI I/O och kan köras utan nätadapter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...