Jump to content
Annons

korg cubase 5 vst midi krångel..


lucasm54

Recommended Posts

Hej!

Är helt grön på detta med inspelning. Detta är setupen på problemet:

Roland ep 7 digitalpiano 2 midi port.

Pc p4 ram - max! ljudkort M-audio delta 1010

windows xp

cubase 5

Korg legacy collection

Alltså byggde egen dator för enbart ljudinspelning med gamla dator prylar som jag hamstrat under lång tid. Det går alldeles utmärkt att spela midi-pianot till soft synten Korg legacy.

Finns inte tillstymmelse till latency/fördröjning. Kollat på inställningarna i ljudkortet men...det är ett virrvarr o det funkar ju nästan ändå.

Problemen är/ kommer när jag skall spela in med VST i Cubase.

kanske gjort helt fel men lyckats konfigurera att Cubase via VST plockar upp korg synten men när jag trycker på REC kommer århundradets fördröjning???

Anser själv att jag har kanonprylar men visst, föråldrade men det borde väl funka? Finns det någon enkel setup??Detta är ju inte enkelt men ändå, och dessutom kör jag midi kabel direkt in i datorn. allt enligt konstens regler. Tanken var att spela in sköna synt melodier , försöka lägga sång, trummor osv i ordning men...nu vill ju inte ens Cubase lira med.

Och när jag spelar in så bryts den helt plötsligt men det kanske jag som missat något???

Oj detta kanske blev för långt men har någon en lösning så blir  jag minst sagt glad!

mvh Lucas

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 7 månader senare...
Annons
SyncEmotions (oregistrerad)

jag e lite försent till fest, men fick du problemet fixad?

 

först vore att lokalisera felet -- är det det samma med andra VST saker under Cubase? Samt kolla att det har M-AUDIO ASIO i bruk för drivrutin, även i Cubase. 

Om du använder den dongle - försök hitta också ngt dongle-fri versioner av mjukvaran. I sådant tid massor av problem var orsakat av kommunikationen emellan mjukvara och USB-dongle. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...