Jump to content
Annons

Vad tycker ni?


Zaahii

Recommended Posts

Tjena allihopa. Sitter o jobbar på en låt just nu, och skulle vilja veta vad ni tycker. Det är en väldigt kygo inspirerad låt, Jag är nöjd med själva melodin. Men skulle vilja ha feedback på verserna och tips hur jag kan göra dem bättre 

notera att den är långt ifrån färdig, så jag har knappt börjat mixa den än

 

Redigerat av Zaahii
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tycker du har fått till en go melodi att jobba med. 🙂

Jag skulle däremot använda mig utav något annat ljud, det känns lite för mycket "8bit nintendo" eller hur man ska förklara, lägga några lager för att få till ett fylligt ljud. Köra lite reverb för att få mer atmosfär i själva melodin.

Hade även varit schysst att slänga in lite percussion. Det här ljudet vid 1:28 i bakgrunden (och som även är med i början från 0:35 - 0:51) som kommer in hade jag också kört utan då jag tyckte det blev lite jobbigt för örat.

Utöver det en go melodi och en låt som helt klart har potential! 🙂?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker melodin är rätt bra, du har känsla för det. Bra början. Det finns där det kan bättras, men du är på rätt spår🙂

 

För övrigt ang. kompet så tycker jag din riser som du gjort i verserna med dendär plucken är lite för långt, samt att du bör inte använda samma pluck som i ditt lead i din riser. Det får det hela att låta väldigt amatörmässigt. Det skulle vara någon mer variation där.  En liten trudelutt med en annan synth i övergången till refrängen t.ex, så det fortsätter vara intressant även i verserna.

Lyssna på musik du gillar för att få inspiration och lära dig olika tekniker. Lyssna inte bara för njutningens skull. Försök återskapa det du gillar i musiken du lyssnar på!

 

Kicken som börjar vid 0:43 passar inte in. Den har inget syfte där. 

Du behöver bas + sub. 

Fler lager. Din pluck kan funka i resten av låten men i refrängen behövs det absolut mer lager. Den hoppar inte igång i refrängen lixom. Kolla upp på youtube "how to layer leads".

Det saknas också brus(whitenoise) och impacts. Det är viktigt.. Om den är Kygo inspirerad, eller edm över huvud taget. Det gör en STOR skillnad.

Redigerat av arkade
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...