Jump to content
Annons

Hey! Ännu en ny hobbyproducent här på forumet. Söker råd, tips m.m då jag är självlärd.


Sylvass

Recommended Posts

Hejsan! Jag är närmare 30 och bosatt i en mindre stad på östkusten. Jag har sedan 2 års ålder utvecklat en stor passion för musik. Dock började spela instrument m.m ganska sent, första gitarrköpet skedde för 2½ år sedan som jag idag behärskar hyfsat bra. Men, har istället under det senaste året börjat pilla med FL, vilket har varit otroligt kul men ibland även frustrerande. Men jag känner att jag kommit över nybörjartröskeln och därefter plötsligt stannat upp. Har testat på att göra de flesta musikstilar såsom reggae i olika varianter, jazz, EDM m.m. Experimenterar mycket.

Nu har jag börjat snöa in på trance, och använder mig utav de populära pluginsen såsom Sylenth, Nexus (ganska tråkig dock, bra piano i vart fall, tipsa mig gärna om andra!), Spire m.m. Men har aldrig riktigt slutfört en hel låt, har kanske 500+ projekt som skräpar (nåja, ibland hittar man lite användbart även där) på en hdd. Har väl gjort någon reggaelåt där jag blev kontaktad av någon snubbe i USA som la vocals på den, låg faktiskt 1a på USA New and Hot Reggae listan ett tag, ganska kul.

Men nyligen började jag med en EDM buildup och drop som jag är ganska nöjd med, vet dock inte hur jag ska fortsätta med den? Dra igång lite basslingor eller dylikt i takt till kick? Tar emot alla tips varmt om hjärtat, och är glad att jag funnit detta forum. Har väl lagt upp lite jag gjort på Soundcloud om någon är villig/har tid att lyssna och ge kritik. Tack på förhand, ha det gott and keep the buzz going!!!

Mvh

Sylvass

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Väldigt sköna ackord i början. Klassiska, men väldigt sköna. ? Vid 0:30 skulle jag vilja ha mer av allt. Melodislingan känns lite tam, och lyftet kommer aldrig riktigt. Jag vill höra mera, t.ex. syntstabbar som kör i takt med melodin samt lite pads, stråkar och uprisers. Även melodin behöver layeras upp med någon fet och tät trancelead. Annars, en ide att jobba vidare på. 🙂  

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...