Jump to content
Annons

Ljud försvinner


Penther

Recommended Posts

Hej, jag har ett par studiomonitorer som jag haft i några år nu, dom används inte så ofta. 

En sak som börjat hända med den ena, är att ljudet försvinner. Då kan det räcka med att jag stänger av den och sätter på det, så funkar den igen. 

Någon som vet vad det beror på?

 

Det är behringer truth b2030a monitorer 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Die Hard (oregistrerad)

Tja, köper man behringersaker så får man räkna med att  livslängden inte blir så lång. Släng dem på tippen och köp dig något bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

För att ge ett konstruktivt svar: Försök utesluta alla andra fel, byt kablar osv. Om det inte är garanti kvar kan du öppna och se om nåt är uppenbart galet eller luktar bränt eller whatever. Men börja inte göra något inuti om du inte har nån aning. Att det funkar bra efter omstart lutar ju åt överhettning men det är inte säkert.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, antor säger:

För att ge ett konstruktivt svar: Försök utesluta alla andra fel, byt kablar osv. Om det inte är garanti kvar kan du öppna och se om nåt är uppenbart galet eller luktar bränt eller whatever. Men börja inte göra något inuti om du inte har nån aning. Att det funkar bra efter omstart lutar ju åt överhettning men det är inte säkert.

Tack för ditt svar.

Det jag funderar på är, jag typ stänger av och direkt på, så funkar det. Men kablarna kan alltså bli knasiga trots att man typ aldrig rör dem? 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, Penther säger:

Men kablarna kan alltså bli knasiga trots att man typ aldrig rör dem? 

Det är såklart osannolikt, men det är väl gratis för dig att testa att bara byta plats på kablarna mellan högtalarna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...