Jump to content
Annons

Musiker och artister för samarbete sökes!


ClaesN

Recommended Posts

Jag gör allt själv i mina inspelningar (i Stockholm) men vill samarbeta med trevliga musiker och artister med intressanta erfarenheter. Jag är själv mer av en generalist. Är du basist, gitarrist, keyboardist, sångare/sångerska, producent eller kanske framgångsrik textförfattare? Fler smakprov finns på Youtube. Lyssna och känn efter om du vill vara med och lyfta musiken inklusive framförandet till en professionell kvalitet.

mvh Claes Nordén

 

 

Redigerat av ClaesN
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag lyssnade och tycker att det inger en fräsch och annorlunda anda. Jag känner igen en viss röd tråd från din tidigare låt på youtube, Ordens soldater. Du är inte rädd att ta tag i musiken på ditt sätt. Jag gillar röstmellodin och klangfärgen i rösten. Har du möjlighet att lägga även verserna vid sidan av musiken (behöver inte vara i klippet, utan som vanlig text vid sidan om)? Kul att kunna lyssna! Jag väntar på flera låtar. Lycka till!
Jag skulle kunna bidra med texter om du finner att min stil passar. Utan förpliktelser från din del.

 

 

Redigerat av georgep
stavfel
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, georgep säger:

Jag lyssnade och tycker att det inger en fräsch och annorlunda anda. Jag känner igen en viss röd tråd från din tidigare låt på youtube, Ordens soldater. Du är inte rädd att ta tag i musiken på ditt sätt. Jag gillar röstmelodin och klangfärgen i rösten. Har du möjlighet att lägga även verserna vid sidan av musiken (behöver inte vara i klippet, utan som vanlig text vid sidan om)? Kul att kunna lyssna! Jagväntar på flera låtar. Lycka till!

På tal om samarbete så om du vill kan du lyssna på någon låt jag har i draft nu som material till en album. Jag kan tänka mig att bjuda på verser till någon mellodi, om du själv känner dig inspirerad och som omväxling. Jag var "tvungen" att skriva verser till mina låt jag förbereder som i början var instrumentala. Jag valde engelska men kan tänka mig skriva på svenska också.

Tack, och kul att du gillar musiken.

Texterna är som del av musiken inte klara och oprofessionella. Känns fel att lyfta fram dem. Lyricvideon till Ordens soldater gjorde jag för att jag tyckte det var kul, och ville experimentera med det formatet mer än att texten skulle framhävas.

Jag lyssnade på dina låtar och tycker det låter riktigt välproducerat. Jag skall lyssna mer över helgen!

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

På 2018-06-21 på 13:12, ClaesN säger:

Jag lyssnade på dina låtar och tycker det låter riktigt välproducerat. Jag skall lyssna mer över helgen! 

Tack!

Redigerat av georgep
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...