Jump to content
Annons

SAE Institute Stockholm - erfarenheter?


MrRomero

Recommended Posts

Hej! Sökt runt om SAE men hittade mest gamla trådar, så tänkte det vore okej och göra en ny då saker förändras över tid.

Jag är sugen på plugga Musikproduktion där och undrar hur det är med jobb efter? Nån här som pluggat där eller känner nån som pluggat där?

Vet du hur det har gått efter utbildningen isåfall?


Jag i första hand ute efter och lära mig och bli bättre men det vore jättehärligt om jag kunde jobba med musik efter dvs. producera,  skriva låtar åt artister på nått skivbolag, radio, tv etc vad som helst hade varit kul så länge man får skapa. Förstår att det är en svår branch men undrar om man kan få in foten på nåt sätt genom denna utbildning?

Då det kostar massa pengar så vill jag veta om det är värt att gå om det finns chans att jobba med musik efter det?
Inte sugen på lägga ner  84 000 kr för att bara sedan jobba vidare på ica igen som vanligt och ha en stor skuld..

Tack för svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Få jobb efteråt är väl närapå lika med noll. Den enda utbildningen som gör skillnad är väl den i Piteå, då blir du  behörig att jobba på svt mm. 

 

Personligen anser jag erfarenhet är det viktigaste. Varje projekt är unikt och man lär sig mest genom att jobba med musik. Lägg pengarna på utrustning och lokal och kör igång bara.  Det känns som dessa utbildningar mest kapitaliserar på folks drömmar om jag ska vara ärlig. 

 

Du förstår säkert att jag inte gått någon utbildning så andra som gjort det får givetvis säga sitt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte mer än hålla med crille. Jag gick ut i år och har inte fått ett enda jobb i branschen på grund av utbildningen. Det enda som jag fick ut av utbildningen var att: folk vill inte betala för dina tjänster, ha en backup på din backup, hur funkar analogt, typ hur ett företag kan funka, hur ljud fungerar, hur jag kan mixa/mastra bättre och vad som gör en mix bättre eller sämre.

Om du jobbar på ica nu så får du vara förberedd på att jobba där ett tag till, det finns 0% garanti till jobb genom utbildningen i sig självt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...