RogueOps Postat 28 april 2005 Dela Postat 28 april 2005 (redigerat) * LÅTNAMN: Doktor E. Munk * ARTIST/GRUPP: Lennart Grahn och Nya Shanes * GENRE: Popsynthdansbandsdiscoelectro * LÅTLÄNGD: 04.38 * KOMPOSITÖR: ? * PRODUCENT: Pär Larsson, Andras Hagemann * EV. MEDVERKANDE: - * INSPELNINGSÅR: Remix anno 2005 * FORMAT: mp3 * STORLEK: 6.5 megabyte * STATUS: Färdig remix * LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Detta är en remix av bygglåten för StudentOrkesterFestivalen 2005 i Linköping. Vad tycker ni om den produktions-/arrmässigt? (Jag vet att det är för mycket vocoder, men det var enda sättet att maskera originalmusiken tillräckligt) Edit: länken funkade sisådär i IE. Redigerat 29 april 2005 av RogueOps Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ifransson Postat 29 april 2005 Dela Postat 29 april 2005 Det verkar vara lite dålig aktivitet här på Demo-forumet numera ... vår-solen har ju kommit 😛 !? Ev behöver man "tajma" inläggen när det är mest folk inne (och en del kanske blir avskräckta av Popsynthbögdiscoelectro) *tips* 😎 Lite kommentar på låten då: Inget större fel (utöver för mycket vocoder), men det blir nog bara en engångs-låt (mest kul för dom som vara där) 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AndyPandy Postat 29 april 2005 Dela Postat 29 april 2005 För mycket dur, för mycket ohörbar vocoder. Annars låter det dansband. Se åtminstone till att man hör vad som sjungs! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
RogueOps Postat 29 april 2005 Trådstartare Dela Postat 29 april 2005 För mycket dur? Jag tycker också bättre om moll, men nu hade jag en originallåt att utgå ifrån, och den går i dur. De som den är riktad till kan redan texten efter att ha lyssnat på den oavbrutet i två veckor, så att det är svårt att höra texten är inget problem. Att använda alldeles för mycket vocoder var enda sättet att få bort tillräckligt mycket av den spretiga originalmusiken och ändå behålla någon form av sång. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AndyPandy Postat 29 april 2005 Dela Postat 29 april 2005 Att använda alldeles för mycket vocoder var enda sättet att få bort tillräckligt mycket av den spretiga originalmusiken och ändå behålla någon form av sång. Men man förstår knappt att det är sång, så grötigt låter det! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stinkey (oregistrerad) Postat 30 april 2005 Dela Postat 30 april 2005 Håller med om att det är alldeles för mycket vokoder, Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JonnyEklund Postat 30 april 2005 Dela Postat 30 april 2005 Håller med fåregående.. Men jag tycker det var en hurtig känsla i låten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
captain nemo (oregistrerad) Postat 1 maj 2005 Dela Postat 1 maj 2005 Den känner jag igen. Det är väl en engelsk barnvisa eller nåt? Men den är somsagt maskerad till oigenkännelighet... Jag tycker att den är rätt beige... //nemo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mickeh Postat 2 maj 2005 Dela Postat 2 maj 2005 Va? Är det Oktoberfest redan? 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.