Jump to content
Annons

Lyssna på min musik


georgep

Recommended Posts

Hej!

 

Om ni har lust kan ni lyssna på två låtar jag skrivit och fått slutmixade av Rexius Records i Göteborg. Det är musik jag skapat på skoj utan att bry mig om genre eller vilken musik som är inne nu.

Första låten High Fever Delirium innehåller antydningar till Michel Jarre och en rösttext som pekar på några moment ur rockmusiken. Simon Hultin från Rexius Records, som hjälpte med finputsning av låtarna sjunger.

 

Jag jobbar nu att få klart material för ett album. Syftet med albumet är mer att ha det roligt och skapa musik som förhoppningsvis duger som filmmusik.

 

Nedan finns det en länk där man kan lyssna och en till för nerladdning.

https://soundcloud.com/george-petrineanu-714477813/sets/shards-and-jokes

https://www.dropbox.com/sh/ffhslw4tlb71c2z/AAADQMfWhI2t5GQoRd4h8Ce7a?dl=0

 

Fritt fram att kritisera J Tack och God Fortsättning!

 

Hälsningar,

George

P.S. Samlingsnamnet för låtarna, ”Marksikt” är naturligtvis inspirerad av flygtekniken. Det betyder att man måste se marken även om man tappat fotfästet

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det var ju ganska blandat i stilar. Gillar främst den andra låten som låter som någon slags elektronisk reggae. Men det låter öht helt ok.

När det gäller filmmusik i Sverige är den ofta så inihelvete tråkig. Typ ett pianoackord med ett reverb som någon skruvar på filmen igenom. Undrar om det inte händer för mycket i dina låtar?

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar musiken skarpt.

High Fever Delirium var väldigt bra helt klart min stil, stort fan av elektroniskt filmmusik. Glad att jag tittade in i tråden. Dock hade låten kanske varigt bättre utan robot rösten.

Andra låten var kanske inte min stil men ändå ganska bra.

Ser fram emot ditt album kommer.

 

Redigerat av hellfog
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, hellfog säger:

Dock hade låten kanske varigt bättre utan robot rösten.

Kul, tack för inputen!

Vad gäller robotrösten, vi diskuterade en del om valet. Jag tycke så mycket om rösten innan man lade på vocoder. Jag ville nästan behålla båda varianterna. Men man kan inte få allt. Överhuvudtaget ångrar jag inte valet till slut. Det får bli :-)

Redigerat av georgep
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...