Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2018 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
13 timmar sedan, Neosus säger:

Jag begriper inte hur du kan få den så stor. ? ?

Hade jag fått en krona för varje gång...

10 timmar sedan, Emelie Gabriella säger:

Får man skriva vad som helst i den här tråden? ? jag vill helt utan skam (eller nåja, med lite skam) kasta ut min nystartade musikprofil på instagram. Jag har insett att mina inspelningsmöjligheter (samt kompetens!) ligger ungefär tusen mil från medel här på forumet, så provar nu att improvisera pianosnurror och sjunga lite pop/country som videos på instagram. Men hade ju önskat lite feedback på kompositioner dock och där är det noll. finns kanske någon här med Instagram som vill följa och stötta skapanderesan...? ? 

 

—> emeliegabriellamusic

 

Bra där! Det är klart man får skriva vad som helst här. Så länge man inte trampar någon på tårna. Gärna något OT, om kaffe, livet i allmänhet, eller varför inte kaffe. Är du ny här önskar jag dig välkommen! Gör gärna en presentation av dig under Medlemspresentationer. Har du frågor så finns det många hjälpsamma här som hjälper dig. Hade jag Insta hade jag gärna följt dig men istället sitter jag still i värmen och dricker kaffe. Ser att du är en duktig fotograf också.

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, Dark Of Light säger:

Hade jag fått en krona för varje gång...

Bra där! Det är klart man får skriva vad som helst här. Så länge man inte trampar någon på tårna. Gärna något OT, om kaffe, livet i allmänhet, eller varför inte kaffe. Är du ny här önskar jag dig välkommen! Gör gärna en presentation av dig under Medlemspresentationer. Har du frågor så finns det många hjälpsamma här som hjälper dig. Hade jag Insta hade jag gärna följt dig men istället sitter jag still i värmen och dricker kaffe. Ser att du är en duktig fotograf också.

Yay! Av en händelse är jag MYCKET förtjust i kaffe. Kuriosa: det ska vara utan mjölk och socker, i en (rejäl) mugg (ej kopp!) och skållhett. Men förväxla mig inte med en kaffesnobb nu, jag har inget emot att mikra det efter en stund om det stått och blivit ljummet. För övrigt experimenterar jag en del med att tillsätta kryddor i kaffepulvret just nu. Kardemumma och kanel är gott. Ingefära funkar inte (tro mig). 

PS. Har haft en del trådar här på forumet men gjorde nog aldrig någon presentation. Kanske kastar in en sådan vid något tillfälle. Men lite kort kan sägas att jag kan NOLL om produktion, tyvärr, men är entusiastisk hobby låtskrivare och pianist. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Som barn var det två grannar som insisterade att jag var en tjej. De frågade mig det. Och då sa den äldsta ba "Nej, jag har sett...[att han/jag har en kuk]". 

Alltså, jag pratade HÖGT som barn bara...

Redigerat av ewroL
Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, Emelie Gabriella säger:

Yay! Av en händelse är jag MYCKET förtjust i kaffe. Kuriosa: det ska vara utan mjölk och socker, i en (rejäl) mugg (ej kopp!) och skållhett. Men förväxla mig inte med en kaffesnobb nu, jag har inget emot att mikra det efter en stund om det stått och blivit ljummet. För övrigt experimenterar jag en del med att tillsätta kryddor i kaffepulvret just nu. Kardemumma och kanel är gott. Ingefära funkar inte (tro mig). 

PS. Har haft en del trådar här på forumet men gjorde nog aldrig någon presentation. Kanske kastar in en sådan vid något tillfälle. Men lite kort kan sägas att jag kan NOLL om produktion, tyvärr, men är entusiastisk hobby låtskrivare och pianist. 

Kanoners och kaffe är the shit! Svart och hett som ett plåttak. Kanel i kaffet är mumma som fan. Jag är helt klart mer artist än mästermixare också, det är inget hinder här och man lär sig hela tiden. Så lika vi är, ska vi gifta oss eller nöjer vi oss med en kpd (kaffe på det) på var sitt håll ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Längstah är en sjujävla trevlig plats; för husfridens skull kan man dock undvika längre och komplicerade diskussioner om exempelvis politik; det går alltid åt helvete med vidhängande rage quits, hotfulla tillmälen och/eller åt helvete otrevlig stämning och det klarar vi oss utan.

PS Kaffe dricks med mjölk. BASTA! DS

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, CHAE säger:

Längstah är en sjujävla trevlig plats; för husfridens skull kan man dock undvika längre och komplicerade diskussioner om exempelvis politik; det går alltid åt helvete med vidhängande rage quits, hotfulla tillmälen och/eller åt helvete otrevlig stämning och det klarar vi oss utan.

PS Kaffe dricks med mjölk. BASTA! DS

Skitsnack! Mja, om mjölk i kaffet då... det om politiken och dylikt håller jag med om, men kaffet dricks osockrat och omjölkat (😲)!

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, Pico säger:

Skitsnack! Mja, om mjölk i kaffet då... det om politiken och dylikt håller jag med om, men kaffet dricks osockrat och omjölkat (😲)!

Exactemente som tysken säger! Jag borde veta...

30 minuter sedan, CHAE säger:

Längstah är en sjujävla trevlig plats; för husfridens skull kan man dock undvika längre och komplicerade diskussioner om exempelvis politik; det går alltid åt helvete med vidhängande rage quits, hotfulla tillmälen och/eller åt helvete otrevlig stämning och det klarar vi oss utan.

PS Kaffe dricks med mjölk. BASTA! DS


Men basta är gott! ?

 

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, ewroL säger:

Som barn var det två grannar som insisterade att jag var en tjej. De frågade mig det. Och då sa den äldsta ba "Nej, jag har sett...[att han/jag har en kuk]". 

Alltså, jag pratade HÖGT som barn bara...

Well played.

1 timme sedan, Pico säger:

Skitsnack! Mja, om mjölk i kaffet då... det om politiken och dylikt håller jag med om, men kaffet dricks osockrat och omjölkat (😲)!

🙂

1 timme sedan, Dark Of Light säger:

Exactemente som tysken säger! Jag borde veta...


Men basta är gott! ?

 

Basturökt skinka,  typ (?)...😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Morrn morrn.

 

Igår vart det en najs österlentur och en kvällstur per cykel.

 

Härligt väder men hur blir det i juli?

 

Kpd och frukost!

 

Såg ett par storkar...

IMG_20180526_162108_064.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, Dark Of Light säger:

Kanoners och kaffe är the shit! Svart och hett som ett plåttak. Kanel i kaffet är mumma som fan. Jag är helt klart mer artist än mästermixare också, det är inget hinder här och man lär sig hela tiden. Så lika vi är, ska vi gifta oss eller nöjer vi oss med en kpd (kaffe på det) på var sitt håll ?

Ajdå, nu bröt du mot din egen regel. Min make känner sig trampad på tårna över ditt frieri. Vi håller oss med en kaffe och en pianoimprovisation tycker jag. 

PS. Detta var det sista reklaminlägget för min musikprofil. Man vill ju inte vara odräglig och allmänt störig liksom. 

Redigerat av Emelie Gabriella
Link to comment
Dela på andra sajter

Skrev till slut en dikt i gammaldags stil om gårdagens upplevelser och la ut på poeter.se. Storkarna dock ej med men andra fugglar.

 

En dag i maj

I morse när jag öppnat dörren

och kisat emot solen blott en stund,

dröjde det ej länge förrän

jag hörde göken från den fagra lund.

 

Och över fälten var det lärkans drill

som skänkte lust att leva en dag till.

Under den österlenska promenaden

senare på dagen avlöste näktergalen.

 

Helt ensam satt jag så till sist på kvällen

uppå en sliten bänk invid den ljuva dälden

under en liten nöjsam cykeltur,

när blodsugarmyggan gjorde mig sin kur.

 

Dock på det hela taget

var den rätt lyckad, denna dagen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu, Naymari säger:

Har forumet börjat med Apples emojisar nu? ?

 

Nästa vecka är det albumsläpp. Jag är taggad.

Är du du som släpper något? ?

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, Algotezza säger:

Är du du som släpper något? ?

Inte som artist, nej. Jag är bara med en sväng på det tekniska.

Ben Howard släpper album jag jag är med i teamet bakom mixandet. Island Records/Universal music 

Här är senaste singeln, av 3 totalt. Verkar gå hett på BBC i england

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...