Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hej!

Jag funderar starkt på att ge Cubase en chans nu efter att jag har kört Cakewalk en längre tid (och kommer iofs fortsätta köra en långt tid till). 

Skulle vara kul att se vilka åsikter nu har om Cubase Pro 9.5. Vad tycker ni är bra och vad är dåligt med "skiten"?

Shoot!

Annons
Posted

Tycker cubase är ganska trevlig och lättjobbad. Det jag inte gillar är steinbergs funktioner för  "DAW-kontrollers" man bygger massor av nya funktioner som man inte kan hantera på något vettigt sätt med tex Mackie.  Tex arranger-view mixern går inte att få att mappa till en sån. Man införde massa nya grejer i kanalerna på mixern som inte går att styra. Tex High-cut, low-cut och pre-gain.  Man införde bezier för automation, men inte för audio edit.  (Otroligt korkat) Men de vill kanske suga på den karamellen till Cubase 10. Stabiliteten är numer ganska bra. Den fick ett ordentligt lyft med 64-bitars där plugins inte tycks ha alls lika stora möjligheter att paja för cubase. Skulle cubase gå samma öde som Cakewalk till mötes så skulle jag nog hoppa på Logic.