Jump to content
Annons

Köpa lös svanhals?


Mr. Math

Recommended Posts

Jag skulle vilja få tag på en svanhals att fästa ett hemmagjort puffskydd i...har sett färdiga med puffskydd, men dom e ju jävligt billiga....typ 300 spänn...nån som vet var man kan köpa svanhalsar? Det enda ja har hittat är med xlr uttag på båda sidor...

Bor i GBG för övrigt så affärer i närheten är alltid uppskattat

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

oj....glömde att lägga in en 😄 ....300 spänn för en ring med nylonstrumpa=10 spänn om du gör d själv....så praktiskt taget betalar du 300 spänn för en justerbar stång/sladd/whatever det är för nåt

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
Svanar är fridlysta. Iallafall i vissa län, men snacka med någon trevlig tjuvskytt vettja.

haha

Lampaffär är stället för killar med aptit på svanhals. Ta med dig ett mikrofonfäste och testa gängorna i båda ändar, jag har hittat rätt flera gånger - ca. 50 spänn.

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag hör alla mer eller mindre konstiga förslag på hur man ska lösa det här, och dessutom tänker på mina relativt otekniska fingrar, så är jag ganska så nöjd över att jag la ut ungefär 300kr på ett puffskydd som är snyggt och fungerar precis som det ska... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag hör alla mer eller mindre konstiga förslag på hur man ska lösa det här, och dessutom tänker på mina relativt otekniska fingrar, så är jag ganska så nöjd över att jag la ut ungefär 300kr på ett puffskydd som är snyggt och fungerar precis som det ska... 😛

Håller med till 100% 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Kjell & Co brukar lösa det mesta:

"Svanhals. Tillverkad i svartlackerad metall. Fattning: 3/8" i båda ändar.

Längd: 500 mm"

Denna går lös på 69 :-, håller av erfarenhet inte för några tyngre prylar (större mickar motsvarande), men fungerar nog fint för ett puffskydd ska du se! Närmaste butiken ligger nog i Borås, men titta in på www.kjell.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...