Jump to content
Annons

Använda Cubase syntar och effekter i ett annat program?


Vesuvius

Recommended Posts

Jag kör just nu Mixcraft 8, men bestämde mig även för att installera mitt Cubase 7.5 Artist eftersom jag funderar på att uppdatera.

När jag sedan drog igång Mixcraft dök två av Cubasesyntarna, nämligen Padshop och Retrologue upp bland valbara syntar. Detta utan att jag hade gjort något, som t ex scannat efter nya Vst(i)-plugins.

Nu vill jag kunna använda alla mina Cubaseplugins i Mixcraft, men en scanning ledde ingen vart.

Det jag vill kunna använda är främst Halion Sonic SE 2 och alla effekter. Vet någon vad jag kan göra för att uppnå detta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
pme (oregistrerad)

Jag tror att en hel del av dessa är inbakade i samma binär som cubase så det går inte. På OSX så finns det några få i cubase katalogens plugin folder. Du kan försöka kopiera dessa till din vst folder och se vad som händer. Tex bitcrusher och datube där, vilket jag tror beror på att det är plugins som steinberg har köpt in och inte vill ha med i cubase binären.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Padshop går köpa fristående om jag inte minns fel så då är det inte så konstigt att den funkade. Retrologue har jag ingen aning. Aldrig använt den. Men resten kan du glömma. De är låsta till Cubase så som de de allra flesta pluggar är i respektive daws.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok. Tack. Det verkar va som ni säger att det mesta inte ligger som vanliga dll-filer utan är inbakat i något annat. En del effekter ligger iofs som dll så jag får väl testa dom sedan.

Testar att fråga om en annan sak här i stället för att öppna en ny tråd. Halion Sonic LE ska ha en slags inbyggd synt som jag inte hittar. Hur får jag fram den? Bifogar en bild.

Figure-04w.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...