Jump to content
Annons

Koppla preamp till ljudkort... hur gör jag?


Gäst

Recommended Posts

Hej allihopa!

Jag har bestämt mig för att införskaffa ett preamp mellan mikrofon och ljudkort.

Vad jag undrar är vilken typ utav kabel jag skall ansluta mellan mitt Behringer Ultragain Pro MIC2200 preamp och mitt Roland Super UA ljudkort?

Skulle någon kunna förklara enkelt hur jag skall koppla ihop dessa samt länka till en sådan typ utav kabel som behövs?

Mycket tacksam för svar och jag önskar er allihopa en fin helg  😎 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Rätta mig någon om jag är helt ute och cyklar, men vad jag förstår det som så är det en balanserad XLR (hona) till TRS kabel som skall kopplas mellan preamp och ljudkort? Kan någon bekräfta om detta stämmer? (se bild nedan) 

MP-105_600w_DETAILw.jpg

Redigerat av andreaswoller
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Ja, den kabeln kommer att funka, och du kopplar den till line-in på Roland-ljudkortet. Du skulle även kunna använda en TRS-till-TRS-kabel ("balanserad telekabel") och köra via teleutgången på preampen.

OBS att du dock bara kommer att kunna koppla in en av kanalerna från preampen till ljudkortet. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Ja, den kabeln kommer att funka, och du kopplar den till line-in på Roland-ljudkortet. Du skulle även kunna använda en TRS-till-TRS-kabel ("balanserad telekabel") och köra via teleutgången på preampen.

OBS att du dock bara kommer att kunna koppla in en av kanalerna från preampen till ljudkortet. 🙂

Stort tack för ditt svar och jag önskar dig en fortsatt trevlig natt  😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...