Jump to content
Annons

Skivan är äntligen klar!


rockdemon

Recommended Posts

Jag fick för mig att fixa min lilla hemstudio o spela in en skiva förra sommaren. Fick bra hjälp här med hur jag skulle bygga bland annat ljudabsorbenter.

Skriva 5 låtar och spela in dom var roligt men mixandet har varit en konstant huvudvärk hela vintern. Vi fick vårat första barn för 11 månader sen och jag har utnyttjat tiden då Wilma sovit till att pyssla med detta, min sambo är nog nästan mer less på låtarna än vad jag är.

För några dagar sen kände jag att nu får det vara nog, jag vill jobba på ny musik istället för att pilla på dessa låtar för evigt. Jag är fortfarande inte nöjd med ljudet men som min sambo sa "det är din första inspelning, sluta jämföra dig med de som har detta som arbete" så bestämde jag mig för att nu är skivan klar. Det finns många här jag vill tacka för både tips och positiv kritik men jag nämner inga namn för att inte råka missa någon.

Då jag inte har nåt kontrakt så kunde jag göra en skiva med blandad stil. Jag känner ofta med många band jag lyssnar på att "har man hört en låt så har man hört alla" så därför skrev jag låtar med olika stil medvetet. Jag kan inte sjunga så min gode vän Dan Hultstrand kom förbi och sjöng. Han gjorde ett väldigt bra jobb på den korta tid han stod framför mikrofonen. Typ 2h per låt utan förberedelse.

Här finns resultatet på soundcloud:

https://m.soundcloud.com/user-261106104/sets/first-rejects

Och spotify:

https://open.spotify.com/album/1Nqu2LbufV6OJ1IKSSqeks

Det vore kul att höra vad ni tycker, inte så mycket om ljudet kanske men om skivan i stort. 5 låtar och dryga 30 minuter är en kort skiva så de tiden kanske ni har:)

Tack för all hjälp!

Redigerat av rockdemon
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...