Jump to content
Annons

Hela nya skivan 'Ghostlights - A matter of belief' med The Rockford Heroes nu tillgänglig


JJRockford

Recommended Posts

Det blev något så otidsenligt (väl?) som en konceptskiva till slut, som handlar om någon som försöker hitta en bra väg framåt bland all alternativ fakta, moderna myter, krav på bekräftelse och liknande. 

Vill man lyssna och ha möjligheten att bläddra bland låtarna är nog Soundcloud lättast just nu (man ser bara första spåret här i inlägget, men de andra kommer om man låter spelaren gå): 

Personligen (även om jag såklart är lite partisk) tycker jag dock skivan funkar allra bäst i sin helhet, och då går det även bra med YouTube:

Musikmässigt är det väl någon slags rock/hårdrock/pomprock. Vi i bandet har ganska skilda favoriter, men jag gissar att folk kan höra in allt från Rainbow, Queen, Journey, Whitesnake, Savatage, Toto, Meat Loaf, Judas Priest och Survivor till My Chemical Romance, Nickelback och Imagine Dragons. Men jag ska inte lägga ord i munnen på någon, vore klart intressant att få veta vad andra tycker att det låter som. 

Skivan dyker upp på Spotify och liknande inom de närmaste veckorna. 

Redigerat av JJRockford
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 1 månad senare...

"Definitivt ett riktigt vasst album och en av höjdpunkterna detta år, om inget galet händer under resten av 2017 kommer Ghostlights att vara ett av albumen på min tio i topplista när året ska summeras, så bra är det definitivt."

Hallowed.se 6/7

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...