Jump to content
Annons

Steinberg UR44 ihop med Cubase 8,5


Dersan P

Recommended Posts

Hej,

Har nyligen köpt mig en UR44, som jag kör ihop med Cubase 8,5. Vill kunna använda kontrollrumsfunktionen, men det funkar inte som jag tänkt mig. 

När jag försöker mappa upp mina monitorer, dyker de inte upp som egna "device ports", utan det som dyker upp är UR 44 Mix 1, UR 44 Mix 2 samt UR 44 FX Bus. Tänker jag fel här?...

Vidare - i manualen står att man skall kunna länka UR 44 till Cubase via något som kallas UR44 Extension. Man hänvisar till Steinbergs hemsida i manualen för att få till det, men där finner jag inget.

Sist men inte minst - i manualen samt på youtube tutorials kan man få till en "hardware" rack i mixern, där man skall kunna kontrollera hårdvaran. I mina rack settings dyker inte detta val upp.

Jag har installerat senaste firmware, UR 44 tools, samt senaste USB-drivern. Vidare har jag senaste versionen av Cubase 8,5 installerad.

Det jag i praktiken vill kunna åstadkomma är att kunna använda phones 1, phones 2 samt output (master) från UR 44 oberoende av varandra. Skall inte det kunna gå? Har läst igenom manualen, men kommer inte på vad jag kan ha missat.

Tack på förhand för tips och råd kring detta!

Mvh/

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej,

Yes, jag har pro varianten. Angående utgångar, under outputs i VST-Connecticuts (kontrollrumsdelen) lade jag till mina monitorer (ett par) samt två par hörlurar. Jag har dock inte lagt till några fler ingångar.

Kikade på följande youtube film: https://m.youtube.com/watch?v=PiLRGsNI9U0

Där ser man under racksektionen i mixern ett rack kallat "hardware" samt att det dyker upp ett par fler inställningsmöjligheter när man klickar på respektive headphone eller monitor uppe till höger i kontrollrumsinställningarna än det jag ser på min dator

Säkert har jag missat att ställa in något någonstans. Jättetacksam för tips som får mig på rätt spår.

Tack på förhand!

Mvh/

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...