Jump to content
Annons

M-Audio Fast track..buffersize?


HBaeck

Recommended Posts

Hej där. 

Jag har ett M-Audio Fast Track ljudkort som är till åren som jag använt med Reason för musik. Har inte använt detta till Pro Tools 11 innan och stötte på problem. 

När jag ändrar i Hardware till rätt hårdvara så blir det bara glitchy, sprak och fel. Är inte direkt nån hejare på vad jag ska göra för att få ordning på det. Testat olika buffersize o sånt men utan framgång.

Proddar i Reason och mixar i Pro Tools. 

Använder Windows 10. Ljudkortet funkar i övrigt till som sagt Reason och vanlig ljuduppspelning från datorn. 

Nån vänlig som vet vad jag ska göra? Tack.

EDIT: Innan jag hade detta ljudkortet så använde jag bara ASIO4ALL för att köra PT. Borde jag inte kunna använda ljudkortet istället för ASIO4ALL nu? Grejen är att ljudkortet kommer inte upp i Playback engine. Står bara ASIO4ALL och inget annat. Funkar inte detta ljudkort med windows 10 och pt 11 tro?

Funderar på att skaffa nytt ljudkort, men orolig att det blir likadant..?

Redigerat av HBaeck
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Funkar inte detta ljudkort med windows 10 och pt 11 tro?

Vad står det på hemsidan? Du kan pröva annars att kontakta support.

Du har förstås uppdaterat till senaste drivrutinerna? Om senaste drivrutinerna funkar med W10 och PT11 borde du kunna slippa ASIO4ALL.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad står det på hemsidan? Du kan pröva annars att kontakta support.

Du har förstås uppdaterat till senaste drivrutinerna? Om senaste drivrutinerna funkar med W10 och PT11 borde du kunna slippa ASIO4ALL.

Grejen är att jag hittar ingen modell på M-Audios sida som heter Fast Track. Bland drivrutinerna finns M-track..ingen Fast track. 

OM det är M-track så finns det ingen senare drivrutin än från 2013. Så den lär ju inte vara så aktuell för PT11. Eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hittade det här om "Fast Track USB", kan det vara det kortet du har tro ? 

attachicon.gifSkärmavbild 2016-10-30 kl. 10.42.53.png

Skumt dock att det funkar i Reason, kör du asio4all där ?  

Funkar det med asio4all i PT ?

Ljudkortet funkar i övrigt med datorn ja, I reason använder jag bara ljudkortet. Då min vanliga hörlursport är sönder på datorn så använder jag ljudkortet när jag bara lyssnar musik o kollar film oxå liksom. Funkar bra. 

I PT finns bara asio4all när jag kollar Hardware och om jag då trycker mig in i setup där så finns "Fast Track" med där..men väljer jag den och startar om PT och testar så hackar det mest, knastrar och så..därför jag först tänkte att buffersize spelar roll men det kvittar hur jag ställer in för det blir inte riktigt ändå. 

Men ska ju kunna välja ljudkortet som Hardware och inte behöva gå genom Asio4all. 

Använder inte asio4all i Reason nej. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter ju helt klart som ett problem internt i Pro Tools.

PT ska ju vara lite speciellt ang just drivrutiner, kanske någon annan kan svara på vad du kan prova... 

Hittade en drivrutin på Avids sida som är till Fast track usb..senaste som är från 2013. Och det var till detta ljudkortet..och ljudkortet dök nu upp i Playback engine som ett val där 🙂 Så det verkar funka. Tack för svaren. Återkommer om det är nåt annat som strular. 

Link to comment
Dela på andra sajter

karjelzekk (oregistrerad)

Hittade en drivrutin på Avids sida som är till Fast track usb..senaste som är från 2013. Och det var till detta ljudkortet..och ljudkortet dök nu upp i Playback engine som ett val där 🙂 Så det verkar funka. Tack för svaren. Återkommer om det är nåt annat som strular.

Sök på fasttrack, modell och driver, så kan du förhoppnigsvis hitta rätt. T.ex. Fasttrack C600 finns till Windows10. Lycka till!
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...