Jump to content
Annons

AKUT HJÄLP! Preamparna i 1010Lt


Mantel

Recommended Posts

Hejsan!

Ska iväg och spela in imorgon så det börjar blir lite panik.

Jag har ett Delta 1010lt kort.

Den har ju två inbyggda preampar, om jag har förstått det rätt så kan man koppla in en kondensatormik där.

om det går så får jag det inte att fungera.

Jag har ändrat på jumprarna på alla sätt och vis, jag är säker på att inte reglarna står på 0 i mixern.

Vad kan möjligen vara fel? 🙂

Tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Alla preampar behöver nödvändigtvist inte ha inbyggd fantommatning. En preamp förstärker bara de väldigt svaga signalerna som en mikrofon skapar. Känner du ingen du kan få låna en kanalstip av eller möjligtvist ett litet 4kanals mixerbord. Det brukar alltid finnas någon som har.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förmodar att det inte finns någon plats för ett batteri i micen? Kan ju vara värt att kolla ändå.

Kan du inte låna utrustning av nån så spring och köp en mic-preamp. Finns de som kostar 500-600kr. Ingen superkvalité, men bättre än inget ljud alls. ART har nån rörpreamp som kostar 600kr om jag inte minns fel. Den låt helt ok för priset när jag testade den. Tror den har fantommatning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla preampar behöver nödvändigtvist inte ha inbyggd fantommatning. En preamp förstärker bara de väldigt svaga signalerna som en mikrofon skapar. Känner du ingen du kan få låna en kanalstip av eller möjligtvist ett litet 4kanals mixerbord. Det brukar alltid finnas någon som har.

Du kan låna min mixer om du vill den har 4 preamp`s

är en 8 kanals Behringer

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...