Jump to content
Annons

Någon som kan lösa mitt problem?


Tomajjo

Recommended Posts

Jag har ett emu 0404 ljudkort...och mitt problem är att när jag tex lyssnar på musik i windows media player så är peak-mätarna på ljudkortets mixer på max nästan även fast jag knappt har någon volym på!Någon som vet hur man gör för att lösa detta förhoppningsvis enkla problem?Bör tilläggas att jag nyss köpt grejerna så jag är en tvättäkta nybörjare...

Mvh Tomas

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag har ett emu 0404 ljudkort...och mitt problem är att när jag tex lyssnar på musik i windows media player så är peak-mätarna på ljudkortets mixer på max nästan även fast jag knappt har någon volym på!Någon som vet hur man gör för att lösa detta förhoppningsvis enkla problem?Bör tilläggas att jag nyss köpt grejerna så jag är en tvättäkta nybörjare...

Mvh Tomas

Vet inte riktigt men en sak som du måste göra är att du AVAKTIVERA det gammla jludkortet om det nu e så att du har det intigrerat på ditt moderkort

kolla även om drivrutinerna till ditt studiokort är installerade och endast dom

hoppas du förstår vad jag menar :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Visar verkligen dessa peakmätare du nämner den interna signalen som WMP genererar då? Har du någon slags router i mixern?

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Förtydligade rubriken och flyttede till ljudkortsforumet. Var vänlig kolla alla andra kategorier innan ni postar i allmänt. Finns ofta en kategori för det som efterfrågas.

Undra varför folk inte förstår från början? :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Peakmätarna har inget med utvolymen att göra, det är bara den interna volymen (eller signal styrkan på ljudfilerna om du så vill) som man ser. Justera så att mätarna slår så högt som möjligt utan att peaka och sen är det bara att köra. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...