NinLow Postat 20 mars 2016 Postat 20 mars 2016 Hejsan! Jag köpte för cirka en mÄnad sedan ett keyboardstativ Proel SPL253 med 3 vÄningar. Maxvikten pÄ detta stativ Àr 70kg, varpÄ min Roland FP-5 vÀger cirka 21kg samt Casio 3200 som vÀger knappt nÄgot alls. Stativet har slagit ihop sig tvÄ gÄnger redan ikvÀll och jag börjar oroa mig ifall den verkligen hÄller. SÄ frÄgan jag vill stÀlla mig, finns det nÄgot sÀtt att motverka det dÄliga 'snap lock':et som stativ har? NÄgot sÀtt för att verkligen binda ihop lÄset sÄ det verkligen sitter i? Tack pÄ förhand.
CHAE Postat 20 mars 2016 Postat 20 mars 2016 Om jag vore dig sÄ skulle jag knalla tillbaka till à F:en med stativet och visa pÄ hur instabilt det. Sedan skulle jag begÀra att antingen fÄ ett nytt eller pengarna tillbaka. Det kan ju bara handla om ett mÄndagsexemplar. Alternativet Àr vÀl att laborera medelst (industristandardiserade) buntband... Men som sagt, i första hand; reklamera varan. VÀnligen, CHAE
Claes Holmerup Postat 20 mars 2016 Postat 20 mars 2016 Gaffa...? đ Nej - skĂ€mt Ă„sido. HĂ„ller med CHAE. Reklamera och fĂ„ det utbytt. Kolla ocksĂ„ det nya, om det kĂ€nns stabilt - och annars kan det vara sĂ€krare att du byter upp dig pĂ„ ett dyrare stativ.
Cathrine Postat 20 mars 2016 Postat 20 mars 2016 Det Ă€r exakt ett sĂ„dant stativ som jag har i min studio. Har tre syntar pĂ„ det, har aldrig nĂ„gonsin Ă„kt ihop. Förvisso har jag inte lassat pĂ„ nĂ„got stagepiano pĂ„ det, utan det Ă€r tvĂ„ femoktavers och en fyraoktavs-synt. Men det ska inte Ă„ka ihop Ă€ndĂ„. Om man hĂ€nger pĂ„ förmycket ska det bara bli ostabilt. Det mĂ„ste vara nĂ„got fel pĂ„ ditt. Har du sett till att det Ă€r ordentligt lĂ„st? Kommer inte ihĂ„g om man kunde skruva pĂ„ fixeringslĂ„set i krysset, för att sedan "snĂ€ppa" fast det... VĂ„gar inte prova pĂ„ mitt, för jag har som sagt en del saker pĂ„ det... đ
NinLow Postat 20 mars 2016 TrÄdstartare Postat 20 mars 2016 Tack sÄ hemskt mycket för era svar! Har bannemej slarvat bort kvittot sÄ klantig som jag Àr... @Catherine - Ja, det blev lite nytt för mig nu nÀr jag körde hem stativet, har annars vanligtvis bara kört Casion pÄ den. Nu sitter den ju verkligen i, men Àr jÀttenojjig över att den ska gÄ i backen igen...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.