Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan!

Jag köpte för cirka en mÄnad sedan ett keyboardstativ Proel SPL253 med 3 vÄningar.

Maxvikten pÄ detta stativ Àr 70kg, varpÄ min Roland FP-5 vÀger cirka 21kg samt Casio 3200 som vÀger knappt nÄgot alls.

Stativet har slagit ihop sig tvÄ gÄnger redan ikvÀll och jag börjar oroa mig ifall den verkligen hÄller.

SÄ frÄgan jag vill stÀlla mig, finns det nÄgot sÀtt att motverka det dÄliga 'snap lock':et som stativ har? NÄgot sÀtt för att verkligen binda ihop lÄset sÄ det verkligen sitter i?

Tack pÄ förhand.

Annons
Postat

Om jag vore dig sĂ„ skulle jag knalla tillbaka till ÅF:en med stativet och visa pĂ„ hur instabilt det. Sedan skulle jag begĂ€ra att antingen fĂ„ ett nytt eller pengarna tillbaka. Det kan ju bara handla om ett mĂ„ndagsexemplar.

Alternativet Àr vÀl att laborera medelst (industristandardiserade) buntband...

Men som sagt, i första hand; reklamera varan.

VĂ€nligen,

CHAE

Postat

Gaffa...? 😉

Nej - skÀmt Äsido. HÄller med CHAE. Reklamera och fÄ det utbytt. Kolla ocksÄ det nya, om det kÀnns stabilt - och annars kan det vara sÀkrare att du byter upp dig pÄ ett dyrare stativ.

Postat

Det Àr exakt ett sÄdant stativ som jag har i min studio. Har tre syntar pÄ det, har aldrig nÄgonsin Äkt ihop. Förvisso har jag inte lassat pÄ nÄgot stagepiano pÄ det, utan det Àr tvÄ femoktavers och en fyraoktavs-synt.

Men det ska inte Äka ihop ÀndÄ. Om man hÀnger pÄ förmycket ska det bara bli ostabilt. Det mÄste vara nÄgot fel pÄ ditt.

Har du sett till att det Ă€r ordentligt lĂ„st? Kommer inte ihĂ„g om man kunde skruva pĂ„ fixeringslĂ„set i krysset, för att sedan "snĂ€ppa" fast det... VĂ„gar inte prova pĂ„ mitt, för jag har som sagt en del saker pĂ„ det... 😊

Postat

Tack sÄ hemskt mycket för era svar!

Har bannemej slarvat bort kvittot sÄ klantig som jag Àr...

@Catherine - Ja, det blev lite nytt för mig nu nÀr jag körde hem stativet, har annars vanligtvis bara kört Casion pÄ den.

Nu sitter den ju verkligen i, men Àr jÀttenojjig över att den ska gÄ i backen igen...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.