Jump to content
Annons

Hemsida behöver feedback/betatestare


vayzeria

Recommended Posts

HallauH !

Har tidigare diskuterat med en del om en hemsida jag funderat över. Finns några av denna

sort, men ingen utav dom verkar vara så speciellet roliga/ bra eller så kostar materialet för

mycket stålar helt enkelt. Så VAD aär det jag erbjuder då ?

Jo jag har plockart fram en del MIDI TRACKS för EZdrummer/SD (samma mapping på de 2 ).

och även PRESETS. Varför? JO! För att jag har trummspår för en del kända låtar. ( Hårdrock/Metal så klart )!

Färdiga att ladda in i EZD/SD och lägga till ev. preset och sedan bara att sätta igång

och jamma till.

Men vad jag vill ha hjälp med är följande...

1. Hur ser sidan ut rent stilmässigt ?

2. Hur upplevs navigeringen, lätt att hitta och förstå ?

3. Behövs andra färger på sidan , annan font / storlek ?

4. Går alla filer att ladda ner / använda till DIN dator/program ? (Just nu använder jag mig av Win 7 / EZD 2 ).

5. Hur är kvalitén på spåren ? Dom gåt självklart att redigera OM man är lite missnöjd eller om det ligger otajt

men tanken är att det bara ska vara att köra på en gång =)

ni som är intresserade, skicka pm så skickar jag er länken. Gå igenom punkterna 1-5 men lägg gärna till

egna tankar efteråt =)

Tack på förhand// Vayzeria

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

När jag försökte ladda hem trumspår hamnade jag antingen på dropbox, där man måste logga in, eller också fick jag ett felmeddelande.

När det gäller utseendet tycker jag tyvärr att sajten är en enda röra av olika "skrivstilar". T ex är den krussudulliga stilen i "menyraden" som är ganska svårläst.

Jag tycker även att sajten ser rätt gammaldags ut. Man får lite nittonhundratalsvibbar, men det kanske är avsiktligt. Vissa kanske tycker att sådant är charmigt rent av.

Där har du mitt första intryck.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med ovanstående.

Om inte designen avsiktligen skall vara något från början av internet både gällande färg och val av typsnitt så är designen tyvärr relativ utdaterad och svårläst.

Nedladdning sker som sagt via Dropbox vilket många inte har och då kommer dom inte heller att ladda ned något av dig.

Jag skulle ta mig en vecka eller två och skriva om hela hemsidan i mer modernt snitt istället för att använda basic HTML kod. Implementera Java , Parallax , Kontakt ruta etc etc för att göra hemsidan mer relevant för 2015-2016 och inte som en kvarleva från 1997.

Och i mobilen och Paddan är hela hemsidan blank.

Designen syns men inte texten.

Redigerat av Piccazzo
Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med ovanstående.

Om inte designen avsiktligen skall vara något från början av internet både gällande färg och val av typsnitt så är designen tyvärr relativ utdaterad och svårläst.

Nedladdning sker som sagt via Dropbox vilket många inte har och då kommer dom inte heller att ladda ned något av dig.

Jag skulle ta mig en vecka eller två och skriva om hela hemsidan i mer modernt snitt istället för att använda basic HTML kod. Implementera Java , Parallax , Kontakt ruta etc etc för att göra hemsidan mer relevant för 2015-2016 och inte som en kvarleva från 1997.

Och i mobilen och Paddan är hela hemsidan blank.

Designen syns men inte texten.

Använder mig i dagsläget av wix.com som är en gratissida att göra hemsidor. Tanken är att inte ha den FÖR modern då det enbart handlar om nedladdning, men visst ska jag försöka få den mer levande och och mer välkommande =)

När jag försökte ladda hem trumspår hamnade jag antingen på dropbox, där man måste logga in, eller också fick jag ett felmeddelande.

När det gäller utseendet tycker jag tyvärr att sajten är en enda röra av olika "skrivstilar". T ex är den krussudulliga stilen i "menyraden" som är ganska svårläst.

Jag tycker även att sajten ser rätt gammaldags ut. Man får lite nittonhundratalsvibbar, men det kanske är avsiktligt. Vissa kanske tycker att sådant är charmigt rent av.

Där har du mitt första intryck.

Tack för feedback, ska se över även detta =)

HAr svårt att kunna dela med mig av just MIDIfiler med detta program, WIX.com har ännu inte möjlighet att kunna ta emot denna typ av filer, så just därför blev det tvunget att bli så här. Men att skaffa dropbox går fort.. lika jävkla fort som att skaffa en mail.... ;-P

Redigerat av vayzeria
Link to comment
Dela på andra sajter

Inloggning krävs för att ladda ned m.a.o man måste registrera sig på sidan vilket dom flesta troligtvis inte kommer att göra.

Men annars är det väl lite bättre , forfarande otydligt på sina ställen.

Gul bakrund med vit text är ju inte den lättaste att tyda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...