Jump to content
Annons

Volympot som sprakar


ostfisk

Recommended Posts

Tja!

Detta är säkert enkelt att lösa men jag har en volympot på min lyssningsmixer som sprakar rejält.

Denna: http://artproaudio.com/images/products/powermix_iii/powermix_iii_top_lg.jpg (Mastervolympotten är det som sprakar)

Det är dock bara vänster kanal som sprakar och vad som är jobbigt är att volymen höjs (i vänster kanal) och man måste hitta exakt rätt läge på den för att det skall vara balans mellan höger och vänster kanal. Har man ställt den fel så åker volymen upp och ner och ett starkt jobbigt skrap hörs, oftast mycket starkare än ljudsignalen.

Jag har provat att vrida på potten fram och tillbaka i oändlighet då jag hört att det skulle hjälpa, jag har även dragit på full volym och kört en stund men det hjälpte inte.

Som sagt misstänker att detta är enkelt att lösa och jag har nog inte googlat på rätt saker, men jag tänker att det är lättare att fråga här, så får man svar direkt. 🙂

Vet ni vad det kan vara för fel?

/Jens

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hjälper inte rengöringssprayen, så är det troligen så, att potens bana är utsliten, så att man måste byta ut poten.

OBS!!! Använd inte elektronikspray som innehåller olja - för då kleggas poten ihop och blir ännu sämre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sprayade på baksidan av poten och skruvade. Har inte provat än om det funkade, jag väntar fortfarande på att det skall torka, men jag läste på beskrivningen på sprayen. Det stod: Undvik att få på kläder och på huden. Mycket irriterande för ögonen. DÖDLIGT vid förtäring om det kommer ner i luftvägarna. Gör en omtöcknad vid inandning. Får ej utsättas för temperaturer över 50 grader. Extremt brandfarligt.

Vad har jag köpt egentligen? Detta skall jag ha ståendes i min lägenhet? Nästan så att man slänger burken när man använt den. ^^

Jaja vi får se om det funkar. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet löst! 😄

Det blev en till skillnad, innan var ratten lite trög att vrida på. Inget konstigt så utan mer som att den skulle vara det, att det skulle vara svårt att vrida till den av misstag. Nu är den superlätt att vrida på. Vet inte om det är bra eller dåligt, det får tiden utvisa. Men men, nu sprakar det inte och stereobilden är korrekt!

Tack för all hjälp! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Sprayade på baksidan av poten och skruvade. Har inte provat än om det funkade, jag väntar fortfarande på att det skall torka, men jag läste på beskrivningen på sprayen. Det stod: Undvik att få på kläder och på huden. Mycket irriterande för ögonen. DÖDLIGT vid förtäring om det kommer ner i luftvägarna. Gör en omtöcknad vid inandning. Får ej utsättas för temperaturer över 50 grader. Extremt brandfarligt.

Vad har jag köpt egentligen? Detta skall jag ha ståendes i min lägenhet? Nästan så att man slänger burken när man använt den. ^^

Det är som alla andra sprayburkar. Håll den borta från direkt solljus och från öppen eld, så är det inga bekymmer.

Skönt att höra att det funkade. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...