Jump to content
Annons

UAD-1 eller Powercore?


plastocid (oregistrerad)

Recommended Posts

plastocid (oregistrerad)

Jag funderar lite på att skaffa mig antingen UAD-1 project pack eller TC Powercore element. Har inte lyckats hitta någon riktig information om kortens prestanda, så jag frågar här. Är det någon som har erfarenheter av något av dessa kort och vill dela med sig lite av vad de tänker och känner?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Håller med. Om man är ute efter kompressorer och EQ är UAD ett intressant alternativ. Är man redan frälst på Urei 1176 eller Teltronix LA2A så är ett UAD nästan givet. Universal Audio samarbetar även med Roland och har just släppt Boss CE-1.

Det samma med Powercore egentligen. Behöver man bra reverb så är det ett intressant alternativ, är man redan inne på TC reverb så är powercore nästan givet. TC Electronics samarbetar även med Sony som utvecklat en serie spännande dynamikprocessorer till kortet (t ex Transient Modulator).

Det kan vara bra att veta (innan man köper någon av dom) att flera av dom riktigt intressanta pluggarna följer inte med i startpaketet, utan de måste man köpa till.

Till sist, Självklart har UAD också reverb (Realverb, Dreamverb & Plate 140) och Powercore kompressorer (24/7•C, Vintage CL & Sony Oxford Dynamics) och EQ (EQSat, Dynamic EQ & Sony Oxford EQ). Så valet är inte helt självklart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att det inte går att jämföra. Det är 2 olika kort med olika innehåll.

Powercore har ju exempelvis Acces Virus mjukvaran, Novation V-station mjukvaran + massa annat godis..........UAD:s pluggar sticker ju ut på sitt sätt som nämts ovan.........och till dessa kort kommer det att släppas mer prylar.....!!

Varför välja?

Ta båda korten!!

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

plastocid (oregistrerad)

Verkar vara ett svårt val alltså. Det ni har skrivit om UAD låter ju bra, men samtidigt lockar ju Virus Powercore ganska mycket..

Aja, det blir inte aktuellt förrän efter sommaren (en stackars students enda chans att skaffa pengar till roliga prylar 😄) och då kanske det kommit fler pluggar och grejer som gör valet enklare..

Eller så sliter man ihjäl sig och skaffar ett av varje. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

äger en äldre variant av Uad-1 den första som dom släppte som enbart är till mac.

Har kanske använt den en gång, på min data så var den väldigt buggig och allt detdär med Latency pluggar hit å dit gjorde inte saken bättre, vet inte hur mkt bättre det är nu för tiden dock...

det går väl inte att spela in med software monitoring om man använder en uad plugg på samma spår!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...