wonderboy Posted April 14, 2005 Share Posted April 14, 2005 En elev la in musik från sin MP3-spelare via USB i tangentbordet. Efter att Protools visar en ljudfil (låten ligger klar på sterospår i programmet) hakar allting upp sig. Eleven berättar om något slags dialogruta med "blå vattenmätaren" som stannar halvvägs genom processen. Det regnbågsfärgade timglaset dyker också upp. I frustration rycker eleven ut MP3-spelaren ur USB:n. När jag tillkallas står det "Error 9060" vilket jag söker på Answerbasen. Där står att man skall stänga sessionen och sen öppna den igen och att det då sak funka. Det gör det inte. En dialogruta flimrar förbi och jag hinner läsa något om pågående processer som avbrutits sen stängs Protools ner. Har försökt alla möjliga tricks, reboot, skivverktyg plus en massa lustiga kommandon som både min leverantör tipsat om och skolans Macexpert. Har passat på att uppdatera till MAC X 10.3.8 men problemen kvarstår. Mac G4 med dubbla processorer, M-box med PTLE 6.7. Behöver jag blåsa rent hela datorn eller har någon en idé eller två? Link to comment Share on other sites More sharing options...
aolsson Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 I och med 6.0 skannas alla anslutna mediaytor... (bästa namn jag kunde hitta) och låses till Pro Tools (dom syns alltså i workspace). Man ska allstå avmontera hårddisken, kamran USB minnet eller vad det än kan vara innan man avlägsnar den från systemet.. Min gissing är att mjukvaran fick en kyss när USB minnet avlägsnades, jag har gjort det själv utan att för den delen mjukvaran har skadats.. Mitt tip är att du provar att ominstallera Pro Tools innan du gör en "clean sweep" Link to comment Share on other sites More sharing options...
wonderboy Posted April 23, 2005 Author Share Posted April 23, 2005 Fick till slut göra en helblåsning av datorn. Intressant är dock att när vi jobbar vidare med elevens session och ljuddisk vid en annan dator så håller även Audio-disken fortfarande på och tror att den håller på men en massa hallaballo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts