Jump to content
Annons

Axmen of Sweden


otippad

Recommended Posts

Annons

Det är väldigt ovanligt. Nån som har en teori om varför kvinnor kämpar för att blir virtuoser på fiol men sällan på gitarr?

Av samma anledning att färre kvinnor spelar ishockey, mekar med bilar och är kaxiga; förväntningar och strukturer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Av samma anledning att färre kvinnor spelar ishockey, mekar med bilar och är kaxiga; förväntningar och strukturer.

Utan män hade inte den genren som du tycker om och skriver musik i funnits, gör det inte ont i ditt hjärta? Har det oxå med förväntningar och strukturer att göra?

Inte ens internet hade funnits utan män.

Redigerat av ironman
Link to comment
Dela på andra sajter

Utan män hade inte den genren som du tycker om och skriver musik i funnits, gör det inte ont i ditt hjärta? Har det oxå med förväntningar och strukturer att göra?

Inte ens internet hade funnits utan män.

Eh.

Ja. Att pojkar fått datorer och flickor fått sminkdockor är naturligtvis avgörande för att teknikbranschen består av övervägande mest män. Struktur och förväntningar.

Följdfråga:

Hur vet du att internet och musikgenren du pratar om inte hade existerat om pojkar och flickor fått leka med både och?

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Följdfråga:

Hur vet du att internet och musikgenren du pratar om inte hade existerat om pojkar och flickor fått leka med både och?

Det kan jag inte svara på jag vet bara att kvinnor har haft samma möjligheter som män de senaste 50 åren i väst och i den civiliserade del av världen.

Varför är det oftast det kvinnliga djuret som stannar hemma med sina avkommor? Visst det finns även djur där det är tvärtom men det första alternativet är vanligast. Tror du då att våra närmsta släktingar djuren också kör med struktur och förväntningar eller är det något biologiskt som ligger bakom?

Jag vet dock att många människor är avundsjuka och skyller på allt möjligt för att dom inte lyckas nå dit där dom vill. Bäste person skall alltid ha jobbet oavsett kön hudfärg osv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Det är väldigt ovanligt. Nån som har en teori om varför kvinnor kämpar för att blir virtuoser på fiol men sällan på gitarr?

Tjejer: jag vill bli sångerska och soloartist. Killar: jag vill spela i ett band.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oki! Bra 🙂

Jag måste bara fråga för du gillar ju inte ens rock. Har du lyssnat på gitarristerna som är med ?och vad var det som gjorde att det var så bra att just hon är med? Var det för att hon gjorde något bra eller var det som jag misstänker att du endast tyckte det var bra för att hon är tjej?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...