Jump to content
Annons

Min remix i tävlingen, Tror ni jag har någon chans?


fishfriend (oregistrerad)

Recommended Posts

fishfriend (oregistrerad)

Är med i en tävling på wavo`s hemsida där man skall remixa vissa låtar, Den som remixar bäst vinner ett par månader i rampljuset plus 3000 dollar.

Så jag tänkte jag skulle vara med i tävlingen, Kan vara bra att träna lite remix-byggande samtidigt som det är en kul grej 🙂

Min remix blev klar igår och låter såhär.

https://soundcloud.com/lozt/borgeous-shaun-frank-this-could-be-love-mardahl-remix

Det tråkiga med detta är att så många som är med i tävlingen och remixar annonserar ju ut sina remixer för flera tusentals kronor på både facebook och andra sidor. Så klart dom får "likes"

Så jag tänkte annonsera på det billigaste alternativet o lägga ut den här 🙂 Samtidigt som jag kanske ger någon här motivation till att vara med i tävlingen själv ? 🙂

Som sagt ni kan väl kommentera min remix o säga vad ni tycker. Vore roligt o veta hur andra ser på låten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hur hittar man din låt bland alla de andra mixarna?

Jag lyssnade på en del mixar och de var verkligen inte mycket att hänga i julgranen. Det måste vara sjukt svårt att vinna en sådan tävling utan att redan ha en massa fans på sociala medier.

Redigerat av FNG
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker den där sidan verkar vara väldigt rörig. Var hittar man filer att ladda ner om man vill delta?

När det gäller din remix tycker jag att ljudet blir väldigt dovt emellanåt. Det är väl tänkt som en effekt, men det låter inte så intressant. Sedan tycker jag att rytmerna emellanåt är ganska stela och arbetar emot flödet i låten. Annars låter det väl ungefär som min uppfattning om sån här musik. Är inte så inlyssnad.

Sen är det lite halvdött på Studioforum numera. Det är svårt att få en snabb respons om det inte handlar om hur högtalare förstör ljudet osv.

Link to comment
Dela på andra sajter

fishfriend (oregistrerad)

Menar du att tävlingen avgörs baserat på antalet likes? Ingen jury som bedömer? Vilket skämt.

Så trött på musiktävlingar som handlar om att ragga flest röster.

Ja det är fruktansvärt dåligt upplägg. Så mest cash till marknadsföring vinner 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

fishfriend (oregistrerad)

Vad är fördelen med att vinna? Blir man känd?

Man får sin låt uppspikad på deras hemsida en viss tid, Får ut sitt namn typ.

Sen är de 3000 dollar i vinstpott med

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är möjligt att jag har helt fel angående nätbaserade röstningstävlingar, men jag har fått en känsla att några bidrag får ett par tusen röster precis när tävlingen öppnar...och sedan händer inte mycket mer.

Inte ens FB-vänner kan vara så snabba så dom röstar innan de knappt hunnit lyssna.

Jag läste, på webben där all sanning finns, att det går att köpa röstpaket med varierande antal röster. Ett billigt sätt att ta sig till en topplista som kan finnas i anslutning till en pågående tävling, där många sedan kanske lyssnar först.

Det kan säkert vara kul att vara med i sådana tävlingar ändå. Om inte annat för att ha en deadline att få färdigt en låt till.

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

fishfriend (oregistrerad)

Det är möjligt att jag har helt fel angående nätbaserade röstningstävlingar, men jag har fått en känsla att några bidrag får ett par tusen röster precis när tävlingen öppnar...och sedan händer inte mycket mer.

Inte ens FB-vänner kan vara så snabba så dom röstar innan de knappt hunnit lyssna.

Jag läste, på webben där all sanning finns, att det går att köpa röstpaket med varierande antal röster. Ett billigt sätt att ta sig till en topplista som kan finnas i anslutning till en pågående tävling, där många sedan kanske lyssnar först.

Det kan säkert vara kul att vara med i sådana tävlingar ändå. Om inte annat för att ha en deadline att få färdigt en låt till.

Så riggat kan de la inte vara ? Hemskt isf

Link to comment
Dela på andra sajter

fishfriend (oregistrerad)

Det är väl lika riggat som när dr alban blev påkommen med att gå runt i alla Stockholms skivaffärer och köpa upp den senaste singeln hans skivbolag släppt för att få in den på topplistan.

urban legend ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska själv vara med i tävlingen, men jobbar fortfarande på min remix då jag började på den för ca 4 dagar sen. Det är måste ju vara artisterna som bedömer vem som vinner, det kan ju inte vara så att de tänker '' Åh den här var den bästa av alla, men vi måste välja den andra för att den hade mest likes'' För övrigt har du mer än två veckor på dig att jobba på din remix, så förbättra den så mycket du kan (om du nu tycker att den kan bli bättre). Lycka till! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

fishfriend (oregistrerad)

Jag ska själv vara med i tävlingen, men jobbar fortfarande på min remix då jag började på den för ca 4 dagar sen. Det är måste ju vara artisterna som bedömer vem som vinner, det kan ju inte vara så att de tänker '' Åh den här var den bästa av alla, men vi måste välja den andra för att den hade mest likes'' För övrigt har du mer än två veckor på dig att jobba på din remix, så förbättra den så mycket du kan (om du nu tycker att den kan bli bättre). Lycka till! 🙂

Inte värt o jobba mer på den. Som sagt är du villig o betala 4-5 tusen så kan din låt vara hur jävla kass som helst och du vinner fortfarande 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Artisten vars låt blir remixad tjänar ju oxå på detta.

Så det kan nog vara "riggat".

Segt iaf om de avgör bästa remix via likes -.-'

I övrigt om detta är det första du släppt så grymt.

Men som någon annan sade innan. Det låter lite dovt.

Och i house/EDM så är tydligheten och det glasklara viktigt.

Arbetar själv med det en del och har lite svårigheter, men det är något att tänka på 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

fishfriend (oregistrerad)

Artisten vars låt blir remixad tjänar ju oxå på detta.

Så det kan nog vara "riggat".

Segt iaf om de avgör bästa remix via likes -.-'

I övrigt om detta är det första du släppt så grymt.

Men som någon annan sade innan. Det låter lite dovt.

Och i house/EDM så är tydligheten och det glasklara viktigt.

Arbetar själv med det en del och har lite svårigheter, men det är något att tänka på 🙂

Det första jag gjort i remixväg tänker du?

Har gjort musik i 7 år så får hoppas du inte menar min första låt någonsin.

Ja jag får tanka ner izotope ozone 6 o slänga på en färdig "mastering" som alla gör 😉

Kul att du är med också i tävlingen btw. Du kan la länka upp resultatet här sedan

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Här är min remix i tävlingen! Om ni gillar den får ni gärna rösta upp den, eftersom att jag vill att artisterna åtminstone ska höra min remix. Annars är jag alltid öppen för feedback! 🙂

Jag vet att det är liten sannolikhet att den kommer komma långt tävlingen, men man måste strunta i sannolikheter.

Här är min mix:

https://wavo.me/borgeous/this-could-be-love-remix-competition/borgeous_shaun_frank_ft_delaney_jane_this_could_be_love_hakkuun_remix__12984428555310000?u=5489d52b91f6b02b4e0057f6&s=EQhuj3IRJsNBvnrGvWGVI9RBWSo&v=1

Redigerat av Hakkuun
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar att du kombinerar dessa vocals med house, inte ofta jag hör den typ av blandning faktiskt! Något jag tänkte på var att det kändes som att låten bara slutade, utan någon förvarning. Du kanske skulle kunna utföra någon automation på slutet, eller möjligen ha ett outro?. Tycker också det låter som att det saknas lite mids i droppet.

Och i din buildup skulle du kunna ge trummorna lite mer plats i mixen.

Annars bra jobbat! Kreativt att använda denna typ av vocals till EDM!

Och detta som jag påpekade nu var något som jag medvetet letade upp, men som jag inte tänkte på första gången jag lyssnade.

Om du vill får du såga min remix om du känner för det! Och btw lycka till i tävlingen du med! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...