Jump to content
Annons

Populära kondensatormickar för runt tusenlappen.


Daniel

Recommended Posts

Hej,

Har en vän som ska börja spela in lite och som ska köpa sig ett ljudkort med preamp samt en mick.

Är dåligt uppdaterad på budget mickar och utbudet. På min tid var adk a-51 poppis och lite senare bl.a. studio projects B1 m.fl.

Vad är poppis för runt 1 000 kr nu för tiden?

Är på jakt efter en enkel allroundmick för sång. Gärna nåt bundle med puffskydd och mickhållare men inte alls ett måste.

Är förstås medveten om att olika mikrofoner kan passa olika personer och att man borde låna hem några olika par och prova, men det finns det desvärre inte ork eller tid till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ja B1 håller fortfarande i den prisklassen. En annan att titta på är SE Electronics X1 som jag tycker är snäppet bättre än B1an. Den ligger på ungefär samma pris och finns i olika paket från 1500-2000kr.

Personligen skulle jag lägga till en slant och få något lite vettigare, men har du tajt budget är de helt ok.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle också främst säga Studio Projects B1.

En annan i samma prisläge, som kan vara ett alternativ, är Audio-Technica AT2020.

Kan man gå upp lite mer, så finns det t ex ADK Odin, Blue Spark, Avantone CK-6 och Audio-Technica AT-2035, som kan vara värda att överväga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...